۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
تندباد ۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی گلستان خسارت زد
معاون سازمان جهادکشاورزی گلستان:

تندباد ۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی گلستان خسارت زد

گرگان- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: تندباد هفته گذشته ۵۰ میلیارد تومان به بخش‌های زراعی و باغی استان خسارت وارد کرد.

آمنه جمشیدی رودباری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌ها تندباد هفته گذشته ۵۰ میلیارد تومان به ۱۸ هزار هکتار از بخش‌های زراعی و باغی استان خسارت زد.

وی با اشاره به اینکه این گزارش نهایی نیست و هنوز خسارت وارده به تأسیسات و تجهیزات گلخانه‌ای برآورد نشده است، افزود: تاکنون خسارت تندباد به هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی باغی و ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اعلام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی گلستان توضیح داد: تندباد در بخش زراعی بیشتر به مزارع کلزا و گندم شرق استان خسارت وارد کرده است؛ تندباد باعث شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت تندباد از باغات شلیل و آلو در استان گزارش شده است، اضافه کرد: پیش از این هم در فروردین و اردیبهشت سرما و تندباد حدود ۳۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت زده بود.

جمشیدی رودباری خاطرنشان کرد: به دلیل ریسک پذیر بودن محصولات کشاورزی توصیه ما به کشاورزان بیمه کردن محصول است تا بتوانند در حداقل زمان حداکثر بهره‌مندی از غرامت بیمه را داشته باشند؛ چراکه ممکن است کمک‌های بلاعوض مشمول زمان شود و یا اینکه به دلیل شمولیت زیاد در لیست پرداخت قرار نگیرد.

کد خبر: ۲۱٬۲۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha