۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۵
برای حمایت از تولید، باید بار مالیاتی فعالیت‌های غیر مولد بیشتر شود

برای حمایت از تولید، باید بار مالیاتی فعالیت‌های غیر مولد بیشتر شود

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور می‌گوید برای حمایت از تولید از بعد مالیاتی، باید بار فعالیت‌های غیر مولد را بیشتر کرد.

به گزارش بازار، محمد برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور گفت در بحث تاثیر مالیات بر تولید باید موضوع به صورت جامع نگریسته شود.

برزگری در خصوص تاثیرات مثبت و منفی مالیات بر تولید گفت صحبت از مالیات باید در بعد مالیات باشد. در ابتدا باید تعریف درستی از تولید داشته باشیم تا بتوانیم درباره مالیات بر آن صحبت کرد. اول باید تعریفی از تولید ارائه کرد. باید مشخص کرد که آیا بسته بندی و خدمات دهی هم تولید است یا خیر.

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه گفت نکته دوم این است که آیا قواعد و سیاست گذاری گفته است که باید مالیات بیشتری از تولید گرفت. یا اینکه می‌خواهیم بگویم که سیاستگذاری اشتباه است؛ بنابراین باید بررسی شود که آیا در قانون مالیات بر تولید داریم یا خیر.

برزگری افزود آنچه در قانون داریم می‌گوید همه باید براساس قواعدی مالیات پرداخت کنند و مواردی معافیت از مالیات مشخص می‌کند. روی همه این موارد که آیا این معافیت بر تولید است یا دیگر بخش‌ها نیز باید بررسی صورت گیرد. موضوع هدفمند بودن این مالیات‌ها نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد بحث بعدی ساختار مالیات ستانی است که سازمان مالیاتی بخشی از این ساختار است. آیا سازمان مالیاتی ابزار لازم را برای رسیدن به اهداف خود دارد. موضوع دیگر رقابت تولید با بخش‌های دیگر است. آیا این رقابت درونی است یا خیر.

برزگری یادآور شد اول باید دید منابع دولت چیست و سپس در خصوص کوچک و بزرگ بودن دولت بررسی و تصمیم گیری کرد. اگر نگاه به مالیات به عنوان ابزار تنظیم گری باشد، اما منابع مالیاتی دولت تامین نشود، خود باعث ایجاد تورم می‌شود که بخش تولید را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور گفت بزرگترین آثار حمایت از تولید این است که بخش غیر تولید را اگر تعریف کردید روی آن باری گذاشته شود که رغبت برای تولید بیشتر شود. اما آیا این کار صورت گرفته آیا چنین اختیاری به سازمان مالیاتی داده شده است. آیا قوانین و منابع لازم در اختیار سازمان مالیاتی قرار گرفته شده است.

کد خبر: ۲۱۲٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha