۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
ثبت رکورد بارگیری ۸۱ هزار تن سنگ آهن صادراتی در بندر شهید رجایی
معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خبر داد:

ثبت رکورد بارگیری ۸۱ هزار تن سنگ آهن صادراتی در بندر شهید رجایی

بندرعباس- معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ثبت رکورد بارگیری ۸۱ هزار تن سنگ آهن صادراتی برای نخستین بار در بندر شهید رجایی خبرداد.

به گزارش بازار،به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی ه مزگان، منصور خرمشکوه با اشاره به بارگیری۸۱ هزار تن سنگ آهن صادراتی یک فروند شناور در اسکله ۳۲ بندر شهید رجایی اظهار کرد: پیش از این ۱۰۰ هزار تن سنگ آهن در این بندر تخلیه شده است اما صادرات این میزان بارگیری سنگ آهن صادراتی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این کشتی که از ۲۳ اسفندماه در بندر شهید رجایی پهلودهی شده است، کمتر از یک هفته از بندر شهید رجایی خارج می‌شود.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه صحبت‌های خود تعداد کشتی‌های حامل کالای اساسی در لنگرگاه بندرعباس را پنج فروند کشتی شامل گندم و جو با مجموع تناژ ۳۲۶ هزار و ۲۷۹ تن اعلام کرد.

خرمشکوه گفت: هم اکنون چهار فروند کشتی گندم در لنگرگاه بندرعباس درحال طی کردن فرآیند اسنادی خود هستند که یک فروند آن گندم با ظرفیت ۷۴هزار و ۲۹۰ تن،کشتی دوم حامل ۶۹ هزارتن و نیز ۲ فروند کشتی دیگر در مجموع حامل ۱۲۹هزار و ۸۴۹ تن گندم هستند.

وی افزود: از این تعداد چهار فروند کشتی گندم به مجموع تناژ ۲۸۰ هزار و ۱۳۹ تن و یک فروند کشتی ذرت به مجموع تناژ ۵۳هزار و ۱۴۰ تن است که به محض تکمیل اسناد گمرکی پهلودهی می‌شوند.

گفتنی است؛ از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۳۸۷ تن کالای اساسی توسط ۵۵ فروند کشتی وارد بندر شهید رجایی شده که بیش‌ترین کالاها مربوط به ۲۵ فروند کشتی گندم و ۹ کشتی روغن است.

کد خبر: ۲۱۲٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha