مالیات ها نتوانسته در حمایت از تولید به خوبی عمل کند
رئیس کمیسیون مالیاتی اتاق ایران:

مالیات ها نتوانسته در حمایت از تولید به خوبی عمل کند

تولایی، رئیس کمیسیون مالیاتی اتاق ایران می‌گوید باید در ارتباط با مالیات ستانی یک قانون جامع تدوین شود.

به گزارش بازار، محمود تولایی، رئیس کمیسیون مالیاتی اتاق ایران درباره مهمترین موانع تولید از منظر مالیاتی گفت در ادبیات مالیاتی همیشه بیان می‌شود که هر مالیاتی که وضع می‌شود در حمایت از تولید و رفع تبعیض است.

رئیس کمیسیون مالیاتی اتاق ایران در نشستی با موضوع آسیب شناسی مالیات بر تولید گفت: ما بالاترین نرخ مالیات بر تولید را در دنیا داریم. مالیات ما از اغلب کشورهای اروپایی هم بالاتر است. اما در بیان گفته می‌شود که اقدامات مالیاتی و ساختارهای اقتصادی در حمایت از تولید است. ولی در آخر می‌بینم که همین مالیات باری بر دوش تولید می‌شود.

تولایی افزود اعتقاد من بر این است که دو خواسته جدی را باید در این باره مدنظر قرار دهیم. اول اینکه باید با هم صادق باشیم براساس واقعیت‌ها با هم گفتگو کنیم.

رئیس کمیسیون مالیاتی اتاق ایران ادامه داد در ارتباط با شیوه مالیات ستانی نیز باید گفت که مالیات‌ها باید یکجا شود یک قانون جامع مالیاتی داشته باشیم، مالیات هر سال در بودجه کم و زیاد می‌شود، تقریبا در هیچ جای دنیا به چنین شکلی مالیات ستانی صورت نمی‌گیرد؛ بنابراین باید یک قانون جامع مالیاتی داشته باشیم که هم سازمان مالیاتی تکلیف خود را بداند و هم مردم تکلیف مالیاتی خود را بدانند.

کد خبر: ۲۱۲٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha