۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
ثبت رکورد جدید در بارندگی‌های استان تهران
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد

ثبت رکورد جدید در بارندگی‌های استان تهران

خانیکی، مدیردفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با ثبت ۴۵۲ میلی متر بارش در استان تهران، رکوردی جدید در ارتفاع بارش‌های این استان ثبت شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد رضا خانیکی با اشاره به اینکه میزان بارش‌های ثبت شده در استان تهران در هشت ماهه سال آبی جاری از مهرماه تا پایان اردیبهشت است افزود: میزان بارش‌های استان تهران ۴۵۲ میلی متر بوده که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲۳ درصد و در مقایسه با متوسط ۵۱ ساله نیز ۷۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی گفت: با بارش‌هایی که در آخرین روزهای اردیبهشت ماه رخ داد میانگین بارندگی استان تهران به ۴۵۲ میلی متر رسید که این رقم، ثبت یک رکورد جدید در نیم قرن اخیر این استان است.

مدیردفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: با توجه به میزان بارندگی‌های ثبت شده در ایستگاه‌های تهران بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه رودک در بالادست سد لتیان، چشمه اعلاء دماوند و شمال درکه ثبت شده است.

خانیکی با بیان اینکه میزان بارش در برخی ایستگاه‌های استان تهران بی سابقه بوده است گفت: در ایستگاه سعید آباد شهریار، سنگان کن و درکه میزان بارندگی نسبت به ۵۰ سال اخیر رکورد جدیدی به ثبت رسیده و بی سابقه بوده است.

کد خبر: ۲۱٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha