۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
پایان مهلت شناسه دار شدن ۵۵ قلم از قطعات یدکی خودرو

پایان مهلت شناسه دار شدن ۵۵ قلم از قطعات یدکی خودرو

معاون صنایع عمومی وزرات صنعت ،معدن و تجارت گفت: از ابتدای ۱۴۰۲ همه واحد های صنعتی که کالاهایشان کد شناسه نداشته باشند پرونه اش لغو خواهد شد.

به گزارش بازار، محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزرات صنعت ،معدن و تجارت در برنامه اقتصاد امروز گفت از روز ابتدای سال جدید هر واحد صنعتی که کالایش را به بازار بخواهد بدهد و کد شناسه نداشته باشد با ابلاغی که آقای وزیر داشتندو تاکیدی که ما به تمام مجموعه مدیران کل استانها کردیم قطعا پروانه اش لغو می شود و سهمیه ها و تسهیلات آن واحد صنعتی لغو خواهد شد.

برادران گفت از سال ۱۳۹۲ طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا باید این طرح پیاده میشد ولی سالها به تعویق افتاد و حجم زیادی از بازار مملو از کالاهای قاچاق یا کالاهای تقلبی شد و نیاز به ساماندهی داشت و این ساماندهی با هماهنگی اکثر دستگاه های ذیربط از مجموعه سازمان استاندارد، مجموعه نیروی انتظامی ، مجموعه دادستانی وزارت اطلاعات و صدا و سیما انجام شد .

وی گفت. بیش از ۷۳۲ شرکت تولید کننده داخلی و ۷۷۰ واردکننده در حوزه بازرگانی به این طرح پیوستند .

معاون صنایع عمومی ،وزرات صنعت ،معدن و تجارت گفت در سطح عرضه هم رویکرد ما این است که به صورت نه صرفا میدانی بخواهیم مثلا مزاحمتی برای اصناف ایجاد کنیم اما به صورت سیستمی و هدفمند و هوشمند ما به صورت مستمر از ۱۰ اردیبهشت گزارشات مستمری را خدمت مردم ارائه خواهیم دادب.

برادران با اشاره به اینکه بیشترین رشد تولید را در حوزه صنعت ، حوزه قطعات یدکی داشته ایم گفت این نشانگر این است که یک کار ایجابی برای این که از ظرفیت هایی که تا حالا استفاده نمی شد در تولید و جای آن را بازارهای تقلبی و قاچاق گرفته بود، انجام دهیم طبق گزارشی هم که مرکز پژوهش های مجلس داشتند ۵۴ درصد رشد در ۱۰ ماه امسال نسبت به سال قبل در تولید قطعات یدکی دارای شناسه داشتیم

وی با بیان اینکه کالاهایی که در انبارها مانده ، به صورت غیرمجاز یا کالاهای تقلبی به بازار عرضه شود ولی در هر صورت یک تاریخی باید حد پایان این کالا باشد . ما این مهلت را تمام شده می دانیم و طبق ضوابط با عرضه کنندگان برخورد خواهیم کرد .

برادران با اشاره به همراهی تولیدکنندگان در این طرح گفت ۷۳۲ شرکت همراهی کردند یکی از کارهای خوبی که انجام گرفته اتحادیه فروشندگان به اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان تبدیل شده و خود آن ها می توانند در حوزه ساماندهی این طرح را کمک کنند و در بحث عرضه هم ما جلساتمان را از ۱۰ اردیبهشت که به صورت خاص در این حوزه ادامه خواهیم داد مستمرا گزارشات کاری را در همان جلسات هفتگی و در عرصه رسانه به مردم اطلاع می دهیم .

کد خبر: ۲۱۲٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha