۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۱
بازار میوه یاسوج همچنان پرتلاطم / قیمتها۳۰درصد بیشتر از نرخ واقعی است
فیلم اختصاصی استانها؛

بازار میوه یاسوج همچنان پرتلاطم / قیمتها۳۰درصد بیشتر از نرخ واقعی است

یاسوج- قیمت میوه در بازار شهر یاسوج۳۰ درصد بیشتر از نرخ واقعی به مردم عرضه می شود و در این میان حمایت از میدان میوه وتره بار شهر، می تواند بر کاهش قیمت میوه در یاسوج موثرباشد.

مسئول میدان میوه و تره بار شهر یاسوج در گفتگو با بازار گفت: شفاف سازی قیمت برای مردم، اولین خروجی فعالیت میدان است و نظارت بر بازار خرده فروشی ۳٠ تا ۵٠ درصد قیمت میوه را در سطح شهر یاسوج کاهش می‌دهد.

سید علی اصغر عوض پور افزود: به روز رسانی قیمت میوه در سطح خرده فروشان استان به شکل مطلوبی اجرایی نشده است.

وی با اشاره به مشکلات شفافیت قیمت میوه در یاسوج، ابراز داشت: میوه و تره بار درجه و قیمت ثبت شده بر روی محصول نداشته و امکان سو استفاده بالا است.

عوض پور با تاکید بر اینکه معمولاً در زمان عرضه تخلف توزیع میوه درجه دو به جای درجه یک زیاد است، نظارت دقیق بر بازار را ضروری دانست و گفت: میدان میوه و تره بار شفافیت در بازار را دنبال می‌کند و هر مسئولی می‌تواند رصد لحظه‌ای قیمت‌ها را داشته باشد.

وی با اشاره به آغاز فعالیت میدان در اردیبهشت ماه ۱۴٠٠، ابراز داشت: فروش خرده در میدان به نفع مردم بود که ممنوع اعلام شد.

عوض پور به مصوبات حمایتی از میدان اشاره کرد و گفت: یکی از موارد مقرر شده خرید دستگاه‌ها از میدان بود که تاکنون هیچ همکاری انجام نشده است.

مسئول میدان میوه و تره بار یاسوج افزود: ادارات حاضرند با ۳٠ درصد قیمت بالاتر از میدان از سایر فروشندگان خرد، خرید کرده، اما از میدان خرید نکنند.

عوض پور با بیان اینکه حمایت از تولید کننده نیز توسط میدان هدفگذاری شده است، اظهار داشت: عرضه مستقیم محصول توسط باغداران با هدف حذف واسطه‌ها نیز مورد تاکید ما قرار گرفت.

وی واقعی سازی قیمت میوه را یک نیاز دانست و اظهار کرد: خرید مغازه داران از ما و فروش با ۳٠ درصد سود یک واقعی سازی قیمت محسوب می‌شود.

عوض پور افزود: آثار افت قیمت محصول در میدان به وضوح برای مردم قابل مشاهده بوده، اما خارج از میدان به دلیل خرید از سایر استان‌ها و عدم شفافیت قیمت و ضعف بروز رسانی این مهم قابل لمس نیست.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال بازار خرده فروشی میوه رها شده است، اظهار کرد: مغازه‌ها اغلب یک محصول را با یک درجه کیفی با چند قیمت متفاوت ارائه می‌دهند.

کد خبر: ۲۱۲٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha