۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
انتقاد سخنگوی کمیسیون آموزش از نحوه رتبه‌بندی معلمان با سابقه

انتقاد سخنگوی کمیسیون آموزش از نحوه رتبه‌بندی معلمان با سابقه

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، تصریح کرد: نحوه اجرای این قانون با آن چیزی که در مجلس به تصویب رسید، تفاوت دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رضا حاجی پور با انتقاد شدید از نحوه اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، عنوان کرد: بر اساس مستندات و گزارش‌های واصله از معلمان عزیز متأسفانه رتبه بندی معلمان تا کنون به نحوی بوده که به هیچ عنوان عدالت رعایت نشده و مدارک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری برخی از معلمان در رتبه آن‌ها لحاظ نشده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش ساعت‌ها برای نحوه رتبه بندی معلمان وقت گذاشت و برای تجربه معلم امتیاز خوبی قائل شدیم، چطور ممکن است که یک معلم با ۳۰ سال تجربه و مدرک لیسانس رتبه ۲ را اخذ کند.

وی با بیان اینکه کارگزینی آموزش و پرورش مدارک تحصیلی تمامی معلمان را دارد، ادامه داد: اما بسیاری از مدارک تحصیلی در رتبه بندی معلمان کمتر درج شده و این نحوه اجرای قانون بسیاری از معلمان را ناراضی کرده است.

حاجی پور تصریح کرد: مجلس در سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفت و امسال نیز این موضوع در بخش حقوق و مزایای معلمان دیده شده اما نحوه اجرای آن به نحوی بوده که بسیاری از معلمان نسبت به اجرای آن اعتراض دارند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: مجلس یازدهم این قانون مهم را پس از حدود ۱۲ سال معطلی و کشمکش بین دولت و مجلس مصوب کرد ولی شیرینی تصویب این قانون با اجرای بد آن به کام معلمان تلخ شده است.

وی ادامه داد: به همین علت مجلس و کمیسیون آموزش تمام قد حامی معلمان خواهد بود و با جدیت نسبت به اصلاح روند اجرای این قانون با دعوت از وزیر آموزش و پرورش موضوع را پیگیری خواهد کرد.

کد خبر: ۲۱۲٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • معلم IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
      0 0
      ای کاش به جای رفتن به کلاس و تلاش در جهت کسب مهارت تدریس کار اجرایی می گرفتم الان حداقل حق مدیریت و یک رتبه بندی ناقص را داشتم