۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۷
موضوع واردات خودرو به درستی عملیاتی نشده است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

موضوع واردات خودرو به درستی عملیاتی نشده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با وجود اینکه موضوع واردات خودرو به منظور مدیریت بازار و افزایش عرضه در مجلس تصویب شده اما به درستی عملیاتی نشده است و هنوز تعداد خودروهای وارداتی بسیار کم است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، الهویردی دهقانی درباره تیراژ تولید خودروسازان، گفت: وزیر صمت در سال گذشته وعده داد که تیراژ تولید در سال ۱۴۰۱ به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه برسد این در حالی است که براساس آخرین گزارشات ارائه شده این عدد در سال جاری به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه رسیده است در واقع تیراژ تولید نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد رشد داشته است البته در صورتی که آمار ارائه شده دقیق باشد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صمت وعده تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه در سال آینده را داده است، افزود: به نظر می‌رسد این وعده با شرایط و عملکرد کنونی خودروسازان محقق نمی‌شود.

وی درباره نحوه عرضه خودرو، تصریح کرد:درشرایط فعلی هر فرمولی که برای عرضه خودرو به کار گرفته شود، جوابگو نیست زیرا اصل اساسی برای تنظیم بازار تناسب عرضه و تقاضا است در شرایطی که تقاضا چندین برابر عرضه است، هیچ نسخه‌ای نمی‌تواند بازار را کنترل کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر تقاضا حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد بیشتر از عرضه بود، مدیریت بازار ممکن بود اما با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ میلیون خودروی فرسوده در کشور وجود دارد و تقاضا نیز نسبت به عرضه بسیار بیشتر است و در مقابل خودروسازان نیز برنامه عملی برای رفع این مشکلات ندارند، نمی‌توان انتظار داشت سریعا قیمت خودرو کاهش و کیفیت افزایش یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: با وجود اینکه موضوع واردات خودرو به منظور مدیریت بازار و افزایش عرضه در مجلس تصویب شده اما به درستی عملیاتی نشده است و هنوز تعداد خودروهای وارداتی بسیار کم است، البته مشخص نیست که خودروهایی که قرار است، وارد شود بتواند بر کنترل قیمت و مدیریت بازار خودروهای اقتصادی اثر مثبت داشته باشد یا خیر./

کد خبر: ۲۱۲٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha