۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
 واردات محصولات کشاورزی غیر ضروری، ممنوع شود
نایب رییس اتحادیه صادر و واردکنندگان بخش کشاورزی:

واردات محصولات کشاورزی غیر ضروری، ممنوع شود

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان بخش کشاورزی با اشاره به وضعیت تحریم های کشور، صادرات را امری مهم در بخش کشاورزی کشور خواند و واردات را تنها برای کالاهای اساسی و اساسی دانست.

صدرالدین نیاورانی نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان، واردکنندگان و تولیدکنندگان میوه وگل کشور در گفت و گو با خبرنگار بازار، درباره وضعیت کنونی صادرات و واردات و میزان سودآوری در این بخش گفت: در حال حاضر در زمینه صادرات، ارزآوری برای کشور نمود دارد و این ارز به کشور بازمی گردد. این صادرات مزایای دیگری از جمله اشتغال، رشد صنعت و ... را برای کشور به همراه دارد و در صنایع تبدیلی سودآور است.

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان در زمینه وضعیت واردات در کشور افزود: اکنون که در وضعیت تحریم به سر می بریم، از نظر واردات دچار شرایط سختی هستیم که تنها می توانیم وسایل مورد نیاز ضروری و قوت عام مانند گندم، جو و از این دست را تأمین کنیم؛ اکنون با توجه به وضعیت به وجود آمده از واردات محصولاتی نظیر آلو، هلو، شلیل و... که اگر هم نباشد مشکلی وجود نخواهد داشت،  خودداری به عمل می آوریم.

وی درباره اینکه تا چه حد می توان از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در بهبود وضعیت بخش کشاورزی کشور بهره گیری کرد، خاطرنشان کرد: بخش صادرات و واردات در کشور ما باید همچون سایر کشورها آزاد باشد و هر فردی که واقعا توانایی دارد، کار مفید انجام دهد؛ هر زمانی که کارهای کشور به بخش دولتی واگذار شد، نتیجه ای نگرفتیم ولی باید از سمن ها و تشکل های بخش کشاورزی و اقتصاد حمایت لازم انجام شود تا بتوانند با تجربه کافی اقدامات مربوط به حوزه خود را به خوبی انجام دهند.

نیاورانی در ادامه اظهار داشت: به طور مثال آیا می توان به دست سربازی که شرایط، زمان و اصول و فنون بهره از سلاح را بلد نیست اسلحه داد؟ که در جواب می گویم خیر؛ این جوان باید ابتدا باید مزایا و معایب اسلحه را بداند، سپس اسلحه به وی سپرده شود؛ لذا بایداز جوانان و سمن ها که آینده کشور را رقم می زنند در گسترش ظرفیت های بخش کشاورزی و همچنین سایر بخش ها استفاده کرد.

کد خبر: ۲٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha