۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
روند رو به رشد حمل‌ و نقل دریایی| تخلیه و بارگیری ۱۳۷ میلیون تن کالا در بنادر تجاری کشور
عملکرد ۱۱ ماهه سال جاری نشان می‌دهد؛

روند رو به رشد حمل‌ و نقل دریایی| تخلیه و بارگیری ۱۳۷ میلیون تن کالا در بنادر تجاری کشور

عملکرد ۱۱ ماهه حمل و نقل دریایی نشان از روند رو به رشد این صنعت در بخش های مختلف دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری مشخص می شود که بیشترین میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۶ و به میزان ۱۴۴ میلیون تن ثبت شده است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، میزان عملیات تخلیه و بارگیری بنادر تجاری کشور در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۳۷ میلیون تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۳۶ میلیون تن) یک درصد افزایش داشته است.

همچنین میزان عملیات کانتینری بنادر در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۱۴۴ هزار TEU بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۹۳۱ هزار TEU ) ۱۱ درصد افزایش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات کانتینری مشخص می‌شود که بیشترین میزان عملیات کانتینری بنادر در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۶ و به میزان ۲۸۲۱ هزار TEU ثبت شده است.

تعداد مسافر ورودی و خروجی از بنادر در ۱۱ماهه سال جاری ۱۶میلیون نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۰ میلیون نفر) ۶۰ درصد افزایش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات جابه‌جایی مسافر مشخص می شود که بیشترین میزان عملیات جابه‌جایی مسافر در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۸ و به میزان ۱۷میلیون نفر ثبت شده است.

کد خبر: ۲۱۲٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha