۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
بهره‌برداری از ۱۱۷ پروژه هدف بازآفرینی در استان‌های محروم
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

بهره‌برداری از ۱۱۷ پروژه هدف بازآفرینی در استان‌های محروم

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری بخش عمده فعالیت‌های شرکت را در طی سال ۱۴۰۱ برشمرد و از برنامه تکمیل ۳۱۵ پروژه نیمه تمام محلات هدف بازآفرینی شهری در سال جدید خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ به تشریح بخشی از فعالیت‌های آن شرکت در خصوص بهره‌برداری پروژه‌های زیربنایی، روبنایی و فضای شهری پرداخت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ‌محرومیت‌زدایی کالبدی محلات فرسوده و ناکارآمد شهری و تامین خدمات زیربنایی و روبنایی این مناطق را یکی از برنامه‌های اساسی شرکت بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۱ برای رسیدن سرانه‌های خدمات محلات بازآفرینی به سطح متوسط سرانه‌های همان شهر در اجرای سند ملی راهبردی احیا بهسازی نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری برشمرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: در سال ۱۴۰۱ پیشرفت فیزیکی و مالی ۵۸۵ پروژه زیر بنایی، روبنایی، فضای شهری و مرمت تاریخی در ۲۱۲ محله و ۱۹۶ شهر به ۱۰۰ درصد رسید که از این میان ۱۱۷ پروژه در هفته دولت (به تعداد ۴۵ پروژه) و دهه فجر (به تعداد ۷۲ پروژه) مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این پروژه‌ها براساس نیازسنجی‌های کارشناسی شده و مصوب ستادهای بازآفرینی شهری در استان‌ها برای محلات همچون اماکن آموزشی، انتظامی، پارک و فضای سبز خدمات زیر بنایی، درمانی، ساماندهی فضای شهری، فرهنگی ورزشی درشهرهای مختلف سراسر کشور بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توجه به استان‌های مرزی و محروم را از دیگر سیاست‌ها و برنامه‌های شرکت بازآفرینی بر اساس تاکید رییس‌جمهور برشمرد و افزود: در طی سال ۱۴۰۱، با هدف توجه به استان‌های مرزی ۱۱ پروژه در استان سیستان‌وبلوچستان، ۸ پروژه در استان خراسان رضوی، و در استان‌های کرمانشاه، خراسان جنوبی، بوشهر و اردبیل هر کدام ۶ پروژه در جامعه هدف محرومان این استان‌ها به بهره‌برداری رسید.

وی پروژه‌های هدف بازآفرینی شهری را در استان‌های محروم و پیرو دستور رییس‌جمهور در مجموع ۱۱۷ پروژه‌ برشمردو اعلام کرد: این پروژه‌ها در استان‌های محروم در طی سال در دست اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

آیینی همچنین از تکمیل و تسویه مطالباتی سنوانی ۵۸۵ پروژه در طی سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در طول سال ۱۴۰۱ برای تکمیل و تسویه مطالبات سنواتی ۵۸۵ پروژه مذکور و در مجموع بیش از ۵۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شد.

علاوه بر این پروژه‌های مستقیم خودشرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان دبیرخانه ستادملی بازآفرینی شهری ضمن حمایت از ۷۰ پروژه سایر دستگاه‌ها، تحقق برنامه اقدام مشترک سایر دستگاه‌ها و شهرداری‌ها نیز مورد پیگیری قرارداده و بر اساس گزارش‌های دریافتی بیش از ۱۳۰۰ پروژه با تامین خدمات زیر بنایی و روبنایی و تامین فضای شهری و بهسازی معابر توسط شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی به اجرا رسیده است.

وی تصریح کرد: برای سال آینده ۳۱۵ پروژه نیمه تمام دیگر در دستور کار شرکت بازآفرینی قرار دارد و مقرر شده است تا عمده این پروژه‌ها در سال آتی به اتمام رسیده و در اختیار هموطنان ساکن در این محلات قرار گیرد.

کد خبر: ۲۱۲٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha