آخرین وضعیت طراحی و ساخت منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی
سخنگوی سازمان فضایی ایران تشریح کرد

آخرین وضعیت طراحی و ساخت منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی

سخنگوی سازمان فضایی ایران آخرین وضعیت طراحی و ساخت منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی را تشریح کرد.

به گزارش بازار، حسین دلیریان مشاور رئیس و سخنگوی سازمان فضایی ایران با اشاره به آخرین وضعیت طراحی و ساخت منظومه شهید سلیمانی (IOT) گفت: با توجه به رویکرد جدی سازمان فضایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، از ابتدا برنامه‌ریزی شده بود که اجرای پروژه منظومه که اولین منظومه ماهواره‌ای ایران است، به شرکت‌های دانش بنیان سپرده شود.

وی افزود: در حال حاضر گام نخست از فاز اجرایی این منظومه با برگزاری مناقصه مابین شرکت‌های خصوصی حوزه فضایی، برگزار شده و تعدادی شرکت و کنسرسیوم داخلی برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند.

سخنگوی سازمان فضایی ایران تصریح کرد: ما در حال حاضر مشغول بررسی اسناد مربوط به توانمندی‌های شرکت‌هایی هستیم که برای اجرای پروژه منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی اعلام آمادگی کرده‌اند و پس از بررسی‌ها، در صورتی که این شرکت‌ها امتیازات لازم را کسب کنند، فاز طراحی و ساخت آغاز خواهد شد.

دلیریان ادامه داد: منظونه ماهواره‌ای شهید سلیمانی یکی از مهمترین پروژه‌های فضایی کشور است که در برنامه ۱۰ فضایی کشور نیز تحقق آن قید شده و باید محقق شود، با توجه به این که سازمان فضایی قبل از تصویب برنامه ۱۰ ساله فضایی زمینه‌های اجرای این پروژه را فراهم کرده بود، به محض تصویب برنامه و از حدود یک ماه پیش، فرایند اجرایی این پروژه آغاز شده است.

وی با بیان این که سازمان فضایی ایران در دولت سیزدهم، رویکرد جدی حمایت از شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه فضایی را در دستور کار قرار داده است، تاکید کرد: در این مسیر گام‌های جدی و مهمی تاکنون برداشته شده که از آن جمله می‌توان به اولویت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی حوزه فضایی نسبت به بخش‌های دولتی اشاره کرد.

سخنگوی سازمان فضایی ایران افزود: در واقع یکی از مهمترین اقدامات سازمان فضایی در حوزه حمایت از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه فضایی، گنجاندن بندهایی کلیدی در برنامه ۱۰ ساله فضایی در این زمینه است.

دلیریان در پایان اظهار داشت: ما در سازمان فضایی ایران با بررسی توانمندی شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان حوزه فضایی به این جمع بندی رسیده‌ایم که شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فضایی توانمندی‌های خوبی دارند و می‌توان بخشی از پروژه‌ها را به این شرکت‌ها واگذار کرد، البته برنامه‌هایی جهت تقویت این شرکت‌ها هم در سازمان فضایی در حال اجراست که ثمرات آن در سال‌های آینده دیده خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۲٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha