۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
نظارت دائم بر اجرای کشت دیم
معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام مطرح کرد

نظارت دائم بر اجرای کشت دیم

سیدهاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: جهش تولید در دیم زارها برای ۵ سال تعریف شده است.

به گزارش بازار، سید مصطفی سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: اجرای این طرح در سال اول ۶۷۰ هزار هکتار در ۶ استان، سال دوم با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار در ۱۵ استان، سال ۱۴۰۱ در بیست و یک استان کار را نهایی و در سال ۱۴۰۲ با ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در ۲۳ استان آنرا اجرا می‌کنیم.

وی درباره گستردگی این طرح گفت تاکنون در ۲۲۸ شهرستان و هزار و ۹۸ دهستان و ۱۷ هزار روستا اجرا شده و تا پایان فصل برداشت ۱۴۰۲، ۳۷۶ هزار کشاورز در ۲۳ استان خواهیم رساند.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام گفت در ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی کشت دیم ۱۱ نوع گونه از گندم، جو، عدس، دانه‌های روغنی، گیاهان دارویی و کلزا کشت شده است و نظارت بر اجرای این طرح هم به عهده ستاد ملی که در وزرات جهاد کشاورزی بصورت مستمر و هر هفته دردفتر معاونت زراعی به ریاست اقای مهاجر تشکیل میشود.

سید هاشمی گفت نظارت دایم برای اجرای این طرح در همه استان‌ها وجود دارد و سامانه‌ای هم برای اجرای این طرح بوجود امده و ۱۰۰۰ مهندس کشاورزی بر اجرای ان نظارت دارند و ستاد اجرایی فرمان امام هم ۴۲۰ میلیارد تومان برای اجرای پروزه در زمینه آموزش و ترویج، تامین بذر، سم و نظارت و بیمه محصولاتی که خسارت دیده اند هزینه کرده است.

وی گفت امیدواریم در تیرماه ۱۴۰۲ با برداشت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن از هر هکتار در اراضی دیم بتوانیم به اهدافمان برسیم.

سید هاشمی همچنین به هزینه ۶۰۰ میلیارد تومانی امسال ستاد اجرای فرمان امام اشاره کرد و گفت این ستاد با اختصاص این هزینه هم به معیشت کشاورزان فقیر و هم به امنیت غذایی و هم تحقق برنامه‌های مصوب جهاد کشاورزی کمک قابل ملاحظه‌ای نموده است.

کد خبر: ۲۱۲٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha