۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
چرا شغل سئو جذاب است؟

چرا شغل سئو جذاب است؟

بزرگترین و معروفترین موتور جستجوی دنیا، یعنی گوگل، به بازاری بزرگ برای کسب و کارها و البته برای کاربران تبدیل شده است.

بازار: سئو یا همان بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو، در سال‌های اخیر به شغلی پردرآمد و جذاب تبدیل شده است. اگر بخواهیم دلیلش را بررسی کنیم، اول باید درباره اهمیت سئو برای کاربران و کسب و کارها صحبت کنیم!

بزرگترین و معروفترین موتور جستجوی دنیا، یعنی گوگل، به بازاری بزرگ برای کسب و کارها و البته برای کاربران تبدیل شده است. طبق آمار جالبی که توسط خود گوگل منتشر شده است، ٪۵۳ از آدم‌ها، قبل از خرید با موتورهای جستجو درباره محصول مورد نظر خودشان تحقیق و جستجو می‌کنند! این عدد از آنجایی بسیار بزرگ به نظر می‌رسد که نشان می‌دهد چقدر وجود داشتن در گوگل در درجه اول برای هر کسب و کاری ضروری و حیاتی است! آن‌هم در دوره و زمانه‌ای که مردم ترجیح می‌دهند کوچک‌ترین کارهای خودشان را به صورت آنلاین و غیرحضوری انجام دهند.

اینکه کسب و کاری در گوگل حضور داشته باشد و جایگاه خوبی در صفحات گوگل پیدا کند، پیش‌زمینه‌ی ورود هزاران هزار کاربر را به سایت فراهم می‌کند و همین مسئله خودش به تنهایی باعث می‌شود که کسب و کار بیشتر دیده شود، رونق بگیرد و در نتیجه درآمد بالایی ایجاد کند. در واقع سئو کاری می‌کند که برای مثال یک فروشگاه اینترنتی، مغازه‌ای بزرگ در بزرگترین و شلوغ‌ترین خیابان اینترنت بسازد! علاوه بر این حدود ‏٪۶۸ تجربه‌های آنلاین با یک جستجو در گوگل شروع می‌شوند و این یعنی گوگل بیشترین سهم را از دنیای اینترنت در اختیار دارد.

حالا بیایید ببینیم که باید چرا شغل سئو را برای کسب درآمد انتخاب کنیم و اصلا دلایل جذابیت این شغل چیست؟ قبل از ادامه، اگر علاقه دارید در مورد سئو بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم آموزش های رایگان سئو داخلی (on-page seo)، سئو خارجی و سئو تکنیکال در سایت نوین را حتما مطالعه کنید.

درآمد بالا

اگر بخواهیم از جذابیت این شغل حرف بزنیم، درباره بازار کار سئو این موضوع را باید بدانید که بازار خدمات سئو در دنیا بیش از ۶۳ میلیارد دلار ارزش دارد و حتی پیش بینی شده که تا سال ۲۰۲۶ این عدد به ۱۳۴ میلیارد دلار برسد. شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ، میلیاردها تومان برای استخدام کارشناس سئو هزینه می‌کنند به این دلیل که سئو نسبت به خیلی از روش‌های بازاریابی دیگر مقرون به صرفه‌تر است و بازدهی بیشتری دارد. گوگل فرصتی فراهم کرده تا کسب و کارهای کوچیک و بزرگ خودشان را به کاربران و بازار معرفی کنند و حالا شغل سئو، این زمینه‌ساز استخدام متخصصین این کار شده است.

کارشناس‌های سئو چه در ایران چه در دنیا، درآمدهای نسبتا خوبی دارند‎‏ و سئو به عنوان یه شغل ‏پردرآمد به حساب می‌آید. با توجه به اینکه روز به روز تمام کسب و کارها، از یک رستوران گرفته تا دفتر وکالت به سمت ‏آنلاین شدن می‌روند و اهمیت حضور در گوگل را می‌دانند، می‌توان گفت که شغل سئو شغلی رو به رشد است. از همین رو مهارت سئو یک مهارت کاربردی با بازار کار خوب محسوب می‌شود. یک کارشناس سئو با توجه به رتبه شغلی، شهر یا کشوری که در آن شاغل است و یا تعداد پروژه‌هایی که می‌گیرد، می‌تواند ماهانه بین ۱۰ تا ۹۰ میلیون درآمد داشته باشد.

چرا شغل سئو جذاب است؟

عدم نیاز به داشتن سرمایه برای کسب درآمد

کسب درآمد از سئو به تجهیزات و سرمایه خاصی نیاز ندارد، فقط کافیست که کامپیوتر با اینترنت در دسترس داشته باشید، درست آموزش ببینید و همه چیز را از پایه به درستی یاد بگیرید. اینجا اهمیت یک آموزش سئو درست و حسابی کاملا مشخص می‌شود. پس توصیه می‌کنیم اگر به این شغل علاقه دارید، نگران کار پیدا کردن و سرمایه نباشید و فقط روی آموزش و افزایش تخصص خود در سئو تمرکز کنید.

بازار کار سئو در ایران

خوشبختانه سئو بازارکار خوبی در ایران دارد و بعد از اینکه یادگیری سئو را شروع کردید، یکی از گزینه‌های در دسترس برای اینکه به صورت عملی فعالیت‌های سئو را انجام دهید، این است که برای کارآموزی به شرکت‌ها درخواست دهید. کارآموزی به شما کمک می‌کند به صورت جدی‌تر این شغل را تجربه کنید و همچنین برای خودتان یک سابقه کار خوب درست کنید.

اگر از این مرحله گذر کرده‌اید و سئو را کاملا یاد گرفته‌اید، برای خودتان رزومه بسازید و به سایت‌های کاریابی معتبر سر بزنید. در این سایت‌ها، کلی موقعیت کاری برای کارشناس سئو یا کارشناس ارشد سئو وجود دارد و می‌توانید با ارسال رزومه برای آنها شانس خود را برای شاغل‌ شدن امتحان کنید. شما هم می‌توانید به صورت تمام وقت و به صورت حضوری، به عنوان یک کارشناس سئو قعالیت کنید و یا این گزینه را دارید که به صورت دورکاری و فریلنس، پروژه‌های سئو قبول کنید و شاغل شوید. در زیر معروف‌ترین سایت‌های کاریابی ایران را که به شما در یافتن موقعیت کاری مناسبتان کمک می‌کند، معرفی می‌کنیم:

  • جاب ویژن
  • جابینجا
  • ایران تلنت
  • ایران استخدام

چرا شغل سئو جذاب است؟

بازارکار سئو در خارج از کشور

شما چه در ایران باشید چه در خارج از کشور، با یادگیری مهارت سئو و متخصص شدن در آن می‌توانید درآمد دلاری داشته باشید. بر اساس آمار جالبی که سایت indeed منتشر کرده است، هر متخصص سئو در آمریکا به طور متوسط سالانه ۵۳ هزاردلار درآمد دارد. اما قبل از هر چیز، پیشنیاز کسب درآمد دلاری و یا شاغل شدن در خارج از کشور، این است که به زبان انگلیسی مسلط باشید. شما هم می‌توانید به صورت پروژه‌ای و هم به صورت استخدامی، با شرکت‌های خارجی همکاری کنید. از طرفی سایت‌های متعدد زیادی هم وجود دارند که می‌توانید پروژه‌های سئو را از آنها انتخاب کنید و به صورت دورکاری یا فریلنسری، انجام دهید. البته باید یک حساب بین‌المللی نیز داشته باشید که می‌توانید از شرکت های واسط برای افتتاح حساب مشاوره بگیرید.

اما معروف‌ترین سایت‌هایی که می‌توانید از آنها پروژه‌های خارجی دریافت کنید عبارت‌اند از:

  • Upwork
  • Freelancer
  • Guru
  • People Per Hour
  • Fiverr

با گرفتن پروژه از این سایت‌ها علاوه بر اینکه تجربه کار فریلنس را خواهید داشت، میتوانید برای خود سابقه کار و رزرومه خوبی بسازید که برای مهاجرت کاری برای شغل سئو حسابی به کارتان خواهد آمد.

در این مقاله سعی کردیم شما را بیشتر با بازار کار سئو آشنا کنیم. بازار کار این شغل چالش‌برانگیز و جذاب چه در ایران و چه در سایر کشورهای دنیا، پررونق و پرطرفدار است. از آنجایی که اکثر کسب و کارها به سمت فعالیت آنلاین پیش می‌روند، بیش از پیش می‌توانیم اهمیت بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو را درک کنیم. اما برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو همه‌فن‌حریف پیش از هر چیزی لازم است که درک درستی از آن پیدا کنیم. از همین رو پیدا کردن یک آموزش جامع سئو که به صورت حرفه‌ای صفر تا صد آن را به شما آموزش دهد و به صورت عملی شما را با فعالیت‌های سئو آشنا کند، اهمیت بسیاری دارد.

کد خبر: ۲۱۲٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha