امکان تبادل پیام بین پیام‌رسان‌های بومی آغاز شد

امکان تبادل پیام بین پیام‌رسان‌های بومی آغاز شد

برقراری ارتباط میان پیام‌رسان‌های بومی با اتصال «ایتا» و «بله» به یکدیگر آغاز شده و «آی گپ» نیز به زودی وارد این چرخه خواهد شد. به گفته معاون سازمان فناوری اطلاعات تست‌های اولیه موفقیت‌آمیز بوده‌اند.

به گزارش بازار، اوایل اسفند «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه حضور در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از برقراری ارتباط میان پیامرسان‌های داخلی تا پایان سال خبر داد.

«اینترکانکشن» امکانی است که به وسیله آن پیام‌رسان‌های داخلی می‌توانند بین خودشان پیام رد و بدل کنند و در قالب این رویه کاربر می‌تواند به پیام‌رسان مورد استفاده خود اجازه دهد که از سایر پیام‌رسان‌ها برایش پیام ارسال شود.

وی به تازگی از برقراری این امکان میان ۲ پیام رسان ایتا و بله خبر داد. «حامد منکرسی» معاون سازمان فناوری اطلاعات نیز در گفت‌وگویی اعلام کرد: تست‌های اولیه اتصال پیام‌رسان‌های «بله» و «ایتا» موفقیت‌آمیز بوده و برای این‌که کاربران بتوانند از این امکان استفاده کنند لازم است نسخه جدیدی که به زودی توسط پیام‌رسان‌ها منتشر می‌شود را نصب یا به روزرسانی کنند.

وی درباره نحوه استفاده از آن افزود: برای استفاده از این امکان کاربران باید در قسمت تنظیمات گزینه تبادل پیام بین پیام‌رسان‌های داخلی را فعال کنند تا تبادل صورت بگیرد.

منکرسی تصریح کرد: این تبادل به صورت فازبندی شده پیش می‌رود. در فاز نخست پیام‌های متنی و در گام‌های بعدی فایل‌ها نیز قابلیت جا به جایی خواهند داشت.

معاون سازمان فناوری تاکید کرد: طبق زمان‌بندی که درنظر داریم، تا پایان سال قرار است نسخه جدید ارائه شود و این مسئله به تلاش صاحبان پیام‌رسان‌ها بستگی دارد. آن‌ها به صورت شبانه‌روزی در حال کار هستند تا بتوانند در زمان‌بندی مورد نظر این امکان را محقق کنند.

وی تصریح کرد: اکنون پیام‌رسان «ایتا» و «بله» در لیست اتصال هستند و دیگر پیام‌رسان‌ها نیز به زودی این قابلیت را فعال خواهند کرد. فکر می‌کنم پیام‌رسان «آی‌گپ» سومین پیام‌رسانی است که وارد چرخه تبادل خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۲٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha