۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
عملیات اجرایی فاز نخست کارخانه تولید کاغذ حرارتی در مریوان آغاز شد
با سرمایه گذاری بخش خصوصی؛

عملیات اجرایی فاز نخست کارخانه تولید کاغذ حرارتی در مریوان آغاز شد

سنندج – عملیاتی اجرایی فاز نخست کارخانه تولید کاغذ حرارتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با حضور معاون استاندار کردستان و جمعی از مدیران شهرستانی در مریوان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، در جریان برگزاری این مراسم در ابتدا سرمایه گذار پروژه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مورد نیاز برای احداث و بهره برداری از آن اظهار کرد: اجرایی کردن این پروژه زمینه ساز ایجاد اشتغال برای ۹۰ نفر در فاز نخست خواهد بود.

بهاره شریفیان ادامه داد: این طرح به همت هولدینگ سپاس اجرایی می شود و با بهره برداری از آن کاغذ حرارتی که یکی از نیازهای اصلی در کشور به شمار می رود، تولید شده و وارد بازار مصرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید سالانه این واحد صنعتی سه هزار تن کاغذ حرارتی است، افزود: پیش بینی می شود که تا شش ماه آینده خط تولید این واحد صنعتی در شهرستان مریوان آغاز به کار نموده و برای ۹۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه مواد اولیه این طرح از سنگ است و هیچ آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند، اضافه کرد: از سرمایه‌گذاران در تمام نقاط کشور دعوت می‌کنیم در کردستان و شهرستان مریوان سرمایه‌گذاری کنند.

مهدی رمضانی با اشاره به اینکه مریوان به دلیل مرزی بودن ظرفیت بسیار خوبی در زمینه صادرات محصولات مختلف دارد، گفت: این طرح علاوه بر اشتغال‌زایی، قدمی مؤثر در راستای صنعتی شدن استان است.

فرماندار شهرستان مریوان نیز ضمن استقبال از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان، بیان کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان مریوان به دلیل داشتن مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق کاملا اقتصادی به به صرفه است.

اسماعیل احمدی گفت: دولت سیزدهم توجهی ویژه به توسعه شهرستان مریوان دارد و در همین راستا تلاش می شود که ضمن ارتقاء زیرساخت های لازم، زمینه و شرایط برای توسعه همه جانبه این شهرستان فراهم شود.

این واحد تولیدی توسط بخش خصوصی و در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع در محل شهرک صنعتی مریوان (دشت بیلو) ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۲۱۲٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha