۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸
افزایش نظارت بر منابع بانکی با ابزار فکتورینگ

افزایش نظارت بر منابع بانکی با ابزار فکتورینگ

مدیر دفتر مطالعات بازارهای مالی وزارت اقتصاد گفت: فکتورینگ می‌تواند بر تخصیص و مصرف اعتبار و منابع بانکی طی دوره اجرا نظارت داشته باشد.

به گزارش بازار، مجید کریمی در حاشیه آئین رونمایی از سامانه فکتورینگ (ثبت واگذاری مطالبات قراردادی) به خبرنگار ما گفت: فکتورینگ یکی از ابزارهای نهاد مالی است که در کنار بسیاری از ابزارهای دیگر می‌تواند مورد استفاده فعالان اقتصادی قرار بگیرد.

کریمی درباره تأثیر این روش تأمین مالی بر کنترل تورم نیز توضیح داد: باتوجه‌به اینکه نهادهای مالی به‌ویژه بانک‌ها ذی‌نفع انجام پروژه یا فعالیت اقتصادی موردنظر می‌شوند؛ لذا بر آن پروژه نظارت خواهند کرد تا آنچه در قرارداد قید شده عملیاتی شود. همین مسئله باعث می‌شود مطالبات معوق نشود و پول سرگردان در سیستم اقتصادی نداشته باشیم و ازاین‌جهت به رشد واقعی اقتصاد کمک خواهد کرد؛ بنابراین فکتورینگ می‌تواند کاملاً بر تخصیص و مصرف اعتبار و منابع بانکی طی دوره اجرا نظارت داشته باشد.

مدیر دفتر مطالعات بازارهای مالی وزارت اقتصاد درباره همکاری بین وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی در پیشبرد این موضوع نیز خاطرنشان کرد: همکاری بسیار خوبی با بانک مرکزی داشته‌ایم. بانک‌هایی که بانک مرکزی مجوز فاکتور کردن قراردادها را داده است اعلام شده و در سامانه احصا و بارگذاری شده‌اند که این بانک‌ها می‌توانند در بحث فکتورینگ به‌عنوان پذیرنده این قراردادها مشارکت داشته باشند و اقدامات مربوطه را انجام دهند. در بودجه ۱۴۰۲ نیز به فکتورینگ اشاره شده است و امیدواریم در سال آینده شاهد توسعه این ابزار باشیم.

کد خبر: ۲۱۲٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha