۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
ترانزیت در مرز باشماق مریوان ۵۷ درصد کاهش یافت
مدیرکل گمرکات کردستان:

ترانزیت در مرز باشماق مریوان ۵۷ درصد کاهش یافت

کردستان- مدیرکل گمرکات کردستان گفت: ترانزیت کالا در دو ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی کاهش داشته است.

بختیار رحمانی پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در مجموع میزان ترانزیت خارجی مبدا ، خارجی مقصد و ترانزیت داخلی مبدا از گمرک باشماق از ابتدای فروردین تا پایان اردیبهشت امسال۱۴۰هزار  و۶۲۷تن بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان کالای ترانزیت شده در دو ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر ورزنی ۵۷ درصد کاهش داشته است، اضافه کرد: ارزش دلاری این میزان کالای ترانزیت شده ۲۷۹ میلیون و ۵۵۴هزار  و ۱۶۷ دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات کردستان با بیان اینکه باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است، یادآور شد: گمرک باشماق همواره در بین سایر گمرکات جمهوری اسلامی ایران در رتبه‌های نخست قرار دارد به گونه‌ای که سال گذشته رتبه دوم ترانزیتی مقصد را در بین ۵۷ گمرک ترانزیتی کشور به خود اختصاص داد.

رحمانی پور با اشاره به اینکه به دلیل محدودیت و ممنوعیت تردد مسافر از مرز باشماق به دلیل شیوع ویروس کرونا در این دو ماه ورودی و خروجی قابل توجهی نداشته است، اظهار داشت: در دو ماهه نخست سال جاری ۴۳ هزار و ۷۳۲ دستگاه خودرو از مرز باشماق تردد داشته است.

کد خبر: ۲۱٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha