۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
توسعه تعاون نیازمند اصلاح قوانین است| در واگذاری‌ها اولویت با تعاونی‌های موفق خواهد بود
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

توسعه تعاون نیازمند اصلاح قوانین است| در واگذاری‌ها اولویت با تعاونی‌های موفق خواهد بود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی همزمان باید دانش‌بنیان و تعاون‌محور باشد، اظهار داشت: تعالی این بخش مهم از اقتصاد کشور نیازمند اصلاح قوانین است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید صولت مرتضوی در آیین افتتاح ۸۸۸ طرح تعاونی در ۳۱ استان کشور با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، اظهار داشت: توسعه تعاونی و ترویج اقتصاد تعاون در جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر تأکیدات قرآن و بزرگان دین مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه اقتصاد تعاونی در چارچوب عدالت و مشارکت‌پذیری عمومی رشد و نمود می‌یابد، افزود: جذب سرمایه‌های کوچک می‌تواند اثرگذاری‌های بزرگی داشته باشد.

مرتضوی تأکید کرد: در اقتصاد تعاونی سرمایه‌های مردمی اهرمی برای جذب منابع بانکی و سودآوری مبتنی بر اشتغال‌زایی و افزایش بهره‌وری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعبیر مقام معظم رهبری از تعاون به‌عنوان چشمه جوشان اقتصاد و راهبری مدبرانه ایشان در سخنرانی‌ها و اسناد بالادستی به تحول این عرصه کمک شایانی کرده است.

وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی همزمان باید دانش‌بنیان و تعاون‌محور باشد، اظهار داشت: تعالی این بخش مهم از اقتصاد کشور نیازمند اصلاح قوانین است.

مرتضوی حمایت از تعاونگران و اندیشمندان حوزه تعاون را از دیگر الزامات این حوزه برشمرد و گفت: در مسیر اصلاح سیاست‌های صندوق‌های بازنشستگی و راهبرد کلان وزارت رفاه برای عبور از بنگاه‌داری به سهام‌داری، تعاونگران برتر و توانمند را در اولویت قرار می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی دیگر از الزامات رسیدن به سهم ۲۵ درصد تعاون از اقتصاد کشور را فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: در همه مقاطع تحصیلی در نظام آموزش و پرورش و نیز در تحصیلات تکمیلی این مهم باید در گفتمان آموزشی ما نهادینه شود.

کد خبر: ۲۱۲٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha