۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
تخصیص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان بوشهر
معاون اقتصادی استاندار بوشهر خبر داد:

تخصیص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان بوشهر

بوشهر- معاون اقتصادی استاندار بوشهر از تخصیص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی باستین ظهر امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی همکاری خوبی داشته و در کنار مدیریت استان هستند اظهار داشت: با تلاش همه مدیران اجرایی و نظارتی در راستای توسعه عدالت اجتماعی و توسعه متوازن منطقه‌ای گام برمی داریم.

وی با تقدیر از کارگروه‌های مختلف در رونق واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر افزود: با همکاری بین‌بخشی، زمینه تسهیل سرمایه‌گذاری در استان فراهم شده و بویژه در بخش واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران و ایجاد کارخانجات جدید و احیای واحدهای راکد اقدامات موثری انجام شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر اشاره کرد و از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان استان خبر داد و تصریح کرد: این میزان تسهیلات ارزان‌قیمت طی دو سال به طرح‌های تولیدی و صنعتی و اقتصادی در استان پرداخت می‌شود.

باستین بیان کرد: عقد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با مبلغ ۷۶۰ هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی نیز از دیگر اقدامات مهم سفر بود که در سال جدید باید در اجرایی شدن مصوبات و تفاهم‌نامه‌ها اهتمام ورزیم.

وی از عضویت استان در شورای توسعه و امنیت شرق و غرب کشور خبر داد و گفت: توسعه همه جانبه و امنیت پایدار، تقویت وحدت ملی، شناسایی استعدادها و ظرفیت بالقوه و بالفعل منطقه، برنامه ریزی در راستای تامین رفاه و آسایش بیشتر مردم از طریق توسعه زیرساخت‌ها از مزایای عضویت در این شوراست.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر افزود: جذب سرمایه داخلی و خارجی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و تحقق عدالت اجتماعی و کاهش فاصله بین مناطق محروم و برخوردار و همچنین کاهش مولفه‌های ایجاد ناامنی نیز از دیگر مزایای این شوراست.

باستین گفت: در این شورا ۹ استان آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان و هرمزگان عضویت داشتند که استان بوشهر نیز با پیگیری استاندار در وزارت کشور، به عضویت این شورا در آمده است.

وی افزود: مشوق‌ها و معافیت‌ها و تسهیلات فوق‌العاده‌ای برای ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بخش خصوصی و تعاونی در این مناطق وجود دارد که باید نهایت استفاده را ببریم.

باستین با برشمردن برخی از مزایای عضویت در این شورا ابراز داشت: نرخ سود تسهیلات ارزی و ریالی برای واحدهای تولیدی این استان‌ها به میزان ۵۰ درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار کشور است.

وی اضافه کرد: بانک‌های استان‌های عضو این شورا تا سقف ۳۰ میلیارد تومان ریالی و ۲۰ میلیون دلار ارزی در استان اختیار دارند.

باستین بیان کرد: تخصیص صد در صدی اعتبارات تملک دارایی و پذیرش اسناد استیجاری کشاورزی به عنوان وثیقه از دیگر مزایای عضویت در این شوراست.

کد خبر: ۲۱۲٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha