۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
روند نزولی بهای نفت در پی فروکش کردن تنش ها میان ایران و امریکا

روند نزولی بهای نفت در پی فروکش کردن تنش ها میان ایران و امریکا

پس از افزایش ناگهانی قیمت نفت در چند روز گذشته، معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمیدیت از روز چهارشنبه روند نزولی به خود گرفت و تا روز جمعه به روند کاهشی خود ادامه داد.  

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از اویل پرایس دات کام، با کاسته شدن التهابات بازار، با وجود شکست نفتی ایالات متحده در خاورمیانه، قیمت نفت ۶ درصد کاهش یافت و روند نزولی به خود گرفت.  

با وجود فشارهای تهاجمی فروش، بازار به خودی خود روندی نزولی را طی کرد و قیمت نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت تا روز جمعه به ۶۵ دلار و ۴۰ سنت و ۵۹ دلارو ۵۰ سنت در هر بشکه رسید.

البته گفتنی است که معامله گران امیدوارند که توافق نامه جدید تجاری بین ایالات متحده و چین منجر به رشد تقاضای جهانی شود و اوپک و متحدانش بخشی از افزایش تولید ایالات متحده را جبران کنند.

شایان ذکر است که نفت خام آمریکا از اوایل ماه مه روز دوشنبه به بالاترین سطح خود رسیده بود و بسیاری از معامله گران بر این باورند که تصمیم اخیر آمریکا برای عدم استفاده از پاسخ نظامی به انتقام جویی ایران پس از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، نشانه آن است که واشنگتن نمی خواهد وضعیت فعلی را به سمت جنگ بکشاند. معامله گران انتظار دارند در صورت تشدید تنشها یا مختل شدن عرضه نفت، قیمتهای نفت به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه صعود کند.

برخی از معامله گران اظهار کرده اند که واکنش محدود قیمت نفت به التهابات اخیر به این دلیل بود که نفت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ رشد قیمت چشمگیری داشت و قیمتها به دلیل نگرانیها پیرامون ضعیف شدن رشد اقتصاد جهانی و تعدیل تنشهای تجاری میان آمریکا و چین حدود ۱۰ دلار در هر بشکه گران شدند.

صندوقهای سرمایه گذاری روی افزایش قیمتهای نفت در چند ماه گذشته سرمایه گذاری قابل توجهی کرده اند و تا زمانی که شواهدی از اختلال عرضه مشاهده نکنند، تمایل ندارند به ریسک بیشتری دست بزنند.

کد خبر: ۲٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha