۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
متوسط قیمت شیرینی در اردبیل کیلویی ۹۰ هزار تومان است
رئیس اتحادیه قنادان اردبیل:

متوسط قیمت شیرینی در اردبیل کیلویی ۹۰ هزار تومان است

اردبیل- ناصری راد، رئیس اتحادیه قنادان اردبیل گفت: متوسط قیمت شیرینی در اردبیل ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان برای هر یک کیلوگرم است.

مسعود ناصری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ‌ اظهار کرد: کمترین نرخ عرضه شیرینی را اعم از خشک و تر در استان اردبیل شاهد هستیم و در حالی که در سایر مناطق کشور کیک یزدی رقمی بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود در استان اردبیل این نرخ بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان تعیین شده است.
وی به قیمت زولبیا و بامیه در آستانه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در سه سطح برای قنادان قیمت زولیبا و بامیه اعلام شده که قنادان ممتاز ۱۰۰ هزار تومان، ‌قنادان درجه یک ۹۰ هزار تومان و قنادان درجه دو نیز ۸۰ هزار تومان زولبیا و بامیه را به مردم عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه قنادان اردبیل تصریح کرد: با وجود اینکه مواد اولیه نظیر شکر، نارگیل و سایر محصولات تهیه زولیبا و بامیه و همچنین شیرینی افزایش پیدا کرده اما ما سعی کردیم تا افزایش قیمت سرسام‌آوری را نداشته باشیم و با روش مدارا با مردم بتوانیم عرضه محصولات را انجام دهیم.

ناصری‌راد به گرایش مردم برای خرید شیرین به صورت تکی اشاره کرد و افزود: در این زمینه متأسفانه در بسیاری از استان‌ها روش‌های عجیبی مرسوم است که به دلیل پایین بودن نرخ شیرینی در این استان، ما با پدیده‌هایی نظیر تک فروشی شیرین تر و خشک روبه‌رو نیستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در آستانه سال نو قیمت شیرینی و زولبیا و بامیه را در حدی قرار دادیم تا هموطنان در خرید عیدانه خود با مشکلی روبه‌رو نشوند.

رئیس اتحادیه قنادان اردبیل از ساماندهی شیرینی‌ فروشی‌های سطح شهر به صورت کارگاهی اشاره کرد و ادامه داد: مشکل اصلی ما با تولید خانگی شیرینی است که در صدد ساماندهی آنها هستیم تا صاحبان این واحدهای تولید خانگی بتوانند مجوز قانونی را در کوتاهترین زمان دریافت کنند.

کد خبر: ۲۱۲٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha