۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
خرید خانه در کالیفرنیا؛ مشاوران املاک ایرانی

خرید خانه در کالیفرنیا؛ مشاوران املاک ایرانی

انتخاب شما برای زندگی در خارج از کشور چیست؟ ترجیح می‌دهید در منطقه‌ای ساکن شوید که ایرانیان زیادی در آن حضور دارند؟

به گزارش بازار، بنا به گزارش IranianRealtor.org، هرچند کالیفرنیا یک ایالت در کشور آمریکاست؛ اما حجم اقتصاد آن از بسیاری کشورهای دنیا بالاتر است. ۱۵ درصد اقتصاد آمریکا به ارزش بیش از ۳ تریلیون دلار متعلق به این ایالت بزرگ است که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. کالیفرنیا در سواحل جنوب غربی آمریکا قرار دارد و پذیرای تعداد زیادی از مهاجران کشورهای مختلف است که ایرانیان نیز سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند. خرید خانه در کالیفرنیا هر چند به سرمایه زیادی نیاز دارد؛ اما با توجه به شرایط مناسب اقتصادی در این ایالت، اولویت نخست سرمایه‌گذاران بزرگ برای تهیه ملک در آمریکا به شمار می‌رود. برای آشنایی با نحوه خرید خانه در این ایالت تا پایان با ما همراه باشید.

خرید خانه در کالیفرنیا

انتخاب شما برای زندگی در خارج از کشور چیست؟ ترجیح می‌دهید در منطقه‌ای ساکن شوید که ایرانیان زیادی در آن حضور دارند؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما بدون تردید ایالت کالیفرنیا آمریکا است. جالب است بدانید که بیش از هفتصد هزار ایرانی در این ایالت زندگی می‌کنند که بسیاری از آن‌ها ساکن لس آنجلس هستند. بنابراین با سرمایه‌گذاری خرید خانه در کالیفرنیا، دست روی یکی از ایرانی‌ترین نقاط جهان خواهید گذاشت.

نکته اساسی که درباره خرید خانه در کالیفرنیا مد نظر قرار دهید، قیمت بالای مسکن نسبت به متوسط آمریکا در این ایالت است. به همین دلیل لازم است که حتما از یک مشاور املاک در کالیفرنیا کمک بگیرید تا بهترین خانه را با قیمت مناسب تهیه کنید. به نظر شما بهترین مشاوران املاک در کالیفرنیا چه ویژگی دارند؟ یک مشاور املاک حرفه‌ای ضمن آگاهی کامل از قوانین و مقررات خرید خانه برای اتباع خارجی، تسلط بالایی نیز روی مهارت‌های مذاکره دارد. واقعیت این است که نوع مذاکره با فروشندگان تاثیر بسیار زیادی در خرید موفق با قیمت مناسب دارد. بنابراین حتما این نکته را هنگام انتخاب مشاور املاک مد نظر قرار دهید.

چگونگی خرید خانه در کالیفرنیا

Figure ۲

با خرید خانه در کالیفرنیا یا سایر ایالت‌های آمریکا، هیچ تضمینی برای دریافت شهروندی این کشور به شما داده نمی‌شود. برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکا خرید خانه را شرط اعطای اقامت به اتباع خارجی در نظر نگرفته است. در عین حال از نظر قانونی، منعی برای خرید ملک از سوی اتباع ایرانی در ایالت‌های مختلف آمریکا از جمله کالیفرنیا وجود ندارد. به علاوه اینکه شما می‌توانید برای خرید خانه روی وام‌های بانکی که از سوی برخی از بانک‌های این کشور اعطا می‌شوند نیز حساب کنید. معمولا این وام‌ها به صورت درصدی از بهای کلی خانه در اختیار افراد قرار می‌گیرد. البته نرخ بهره آن‌ها در مقایسه با وام‌های رایج در آمریکا، بیشتر است.

بانک‌های آمریکا فرآیندی را برای احراز صلاحیت افراد به منظور دریافت وام تعریف کرده‌اند. به موجب آن تنها در صورتی امتیاز اعتباری بانک را دریافت کنید، با پرداخت وام موافقت می‌شود. به طور خلاصه هدف از این ارزیابی‌ها، اطمینان از توانمندی متقاضیان برای بازپرداخت اقساط وام بانکی است. مرحله دریافت وام بانکی تا حدی طولانی است و این امکان وجود دارد که حدود ۴۰ روز زمان ببرد. روی‌هم‌رفته اگر بخواهیم تصویری کامل از مراحل خرید خانه در کالیفرنیا ترسیم کنیم، می‌توانیم ۱۰ مرحله زیر را در نظر بگیریم:

  • مرحله اول: انتخاب مشاور املاک حرفه‌ای در کالیفرنیا   
  • مرحله دوم: مشخص کردن بودجه خرید خانه   
  • مرحله سوم: انتخاب محله مناسب برای خرید خانه
  • مرحله چهارم: جستجو در بین آگهی‌های فروش ملک و انتخاب گزینه مناسب
  • مرحله پنجم: اقدام برای دریافت امتیاز اعتباری لازم برای دریافت وام بانکی در صورت نیاز
  • مرحله ششم: مذاکره با فروشنده برای دستیابی به توافق بر سر قیمت معامله
  • مرحله هفتم: تنظیم قرارداد خرید خانه به همراه ذکر تمام شرایط
  • مرحله هشتم: طی کردن فرآیند قانونی برای اطمینان از درستی معامله 
  • مرحله نهم: دریافت وام بانکی
  • مرحله دهم: ثبت رسمی قرارداد و پرداخت هزینه خرید به فروشنده 
  • مرحله یازدهم: پرداخت مالیات و سایر هزینه‌های انتقال مالکیت خانه  

هزینه‌های خرید و اجاره ملک در کالیفرنیا

به‌طور کلی توصیه می‌کنیم تنها در صورتی که با محدودیت مالی برای خرید خانه و پرداخت هزینه‌های روزمره مواجه نیستید، کالیفرنیا را انتخاب کنید. هزینه‌های زندگی در کالیفرنیا نسبت به متوسط آمریکا بالاتر است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هرگونه تصمیمی در این زمینه تحقیق کنید. ۴۸۲ شهر در ایالت کالیفرنیا وجود دارد که از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به سن فرانسیسکو، لس آنجلس و سن دیگو اشاره کرد.

بهای خانه در شهرهای معروف کالیفرنیا نیز نسبت به سایرین بالاتر است. به عنوان مثال برای خرید آپارتمان دو خوابه در سن فرانسیسکو نیاز به مبلغی در حدود ۱.۳ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ دارید. اجاره همین آپارتمان نیز حدود ۴۲۰۰ دلار روی دست شما خرج می‌گذارد. باکرسفیلد یکی از شهرهای ارزان قیمت کالیفرنیاست که متوسط بهای آپارتمان دو خوابه در آن حدود ۳۳۰ هزار دلار و هزینه اجاره ماهانه نیز معادل ۹۸۰ دلار است. همان طور که مشاهده می‌کنید تنوع قیمت در بازار خرید و اجاره کالیفرنیا زیاد است ولی فراموش نکنید که شهرهای با کیفیت این ایالت در مقایسه با سایرین، قیمت تمام شده بالاتری دارند.

بهترین شهرهای کالیفرنیا برای زندگی

بهترین شهرهای کالیفرنیا برای زندگی

کالیفرنیا را می‌توان مشهورترین ایالت آمریکا دانست. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از شهروندان خارجی نیز برای سرمایه‌گذاری در ملک، این ایالت را انتخاب کنند. در عین حال نباید فراموش کنید که کالیفرنیا نیز مانند سایر ایالت‌های آمریکا از مجموعه شهرهای با سطح زندگی متفاوت تشکیل شده است. توزیع امکانات رفاهی، فرصت‌های شغلی، مراکز آموزشی و ... در برخی از شهرهای این ایالت بهتر از سایرین صورت گرفته است. بررسی‌های کارشناسی درباره بهترین شهرهای کالیفرنیا ما را به پیشنهادهای زیر می‌رسانند:

  • سن خوزه
  • سن فرانسیسکو
  • سن دیگو
  • ساکرامنتو
  • سانتا باربارا
  • لس آنجلس

البته انتخاب بهترین شهر برای خرید خانه در کالیفرنیا تا حد زیادی وابسته به نیازها و سلیقه افراد است. هیچ‌کس مانند یک مشاور املاک حرفه‌ای برای تحقیق و بررسی در این زمینه نمی‌تواند به شما کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم که حتما این موضوع مهم را برای خرید خانه مد نظر قرار دهید.

منبع: www.IranianRealtor.org

کد خبر: ۲۱۲٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha