۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۲
طرح فاز ۲ پالایشگاه آبادان دستاورد بزرگ متخصصان ایرانی است| پیشرفت‌های ایران با وجود تحریم‌ها
نماینده آبادان در گفت‌وگو با بازار:

طرح فاز ۲ پالایشگاه آبادان دستاورد بزرگ متخصصان ایرانی است| پیشرفت‌های ایران با وجود تحریم‌ها

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح توسعه و تثبیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان دستاورد بزرگ متخصصان ایرانی است.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طرح توسعه و تثبیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان یکی از طرح‌های مهم کشور در حوزه انرژی است که روز جمعه ۲۶ اسفندماه توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های غرب، افزود: ایران اسلامی در زمینه فناوری روز به روز در حال پیشرفت است و اکنون محصولات تولیدی کشورمان در داخل کشور و بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع انرژی و اقتصاد انرژی از محورهای مهم در کشورمان است که با افتتاح فاز دو پالایشگاه آبادان دستاورد بزرگی در این خصوص رقم می‌خورد.

مولوی عنوان کرد: تلاش‌های همه متخصصان کشورمان از مهندسین تا کارگران جان بر کف که در طول این مدت و همه شرایط آب و هوایی که شبانه‌روزی همت کردند سپاسگزارم.

وی با بیان اینکه طرح توسعه و تثبیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان در بالاترین سطح دانش جهانی است، توضیح داد: این موفقیت‌ها حاصل اعتماد به متخصصان، صنعتگران و نیروی انسانی توانمند و همچنین دانش بومی و داخلی است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در زمینه تکنولوژی به جایگاهی رسیده که اکنون یکی از محورهای صادراتی کشورمان، صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

طرح توسعه و تثبیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری، آماده بهره‌برداری است و در این فاز، واحدهای تولید هیدروژن HPU، هیدروکراکر HCU، گاز مایع LPG، واحد تقطیر نفت خام و واحد تقطیر خلا CDU/VDU و واحدهای یوتیلیتی و تاسیسات جانبی با سرمایه‌گذاری ۱.۲ میلیارد دلار احداث شد.

واحدهای تصفیه نیز در مرحله دوم تعریف شده‌اند که منجر به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی این پالایشگاه به یورو پنج خواهند شد.

فاز ۲ پالایشگاه آبادان با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز تعریف شده است که با بهره‌برداری نهایی از آن این پالایشگاه جوانتر و توان تولید آن نیز افزایش خواهد یافت. امکان صادرات مواد پالایشی بیشتر با بهره‌بردرای از فاز ۲ پالایشگاه آبادان نیز فراهم می‌شود.

میزان تولید در پالایشگاه آبادان با بهره‌برداری از این طرح به ۱۴ میلیون لیتر در روز رسید. از ابتدای آغاز احداث این فاز امکان اشتغال برای هفت هزار و ۴۰۰ نفر و با بهره برداری از آن شرایط برای اشتغال ۳۰۰ نفر فراهم شد.

با بهره‌برداری از این فاز علاوه بر کاهش آلایندگی پالایشگاه آبادان زمینه توسعه ظرفیت روغن سازی، پتروشیمی و اشتغال پایدار در سایر بخش‌ها نیز فراهم خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۲٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha