۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
تشریح ۴ محور اصلی فعالیت‌های سازمان امور اراضی

تشریح ۴ محور اصلی فعالیت‌های سازمان امور اراضی

خروج زمین از حالت سرمایه محور، آمایش سرزمین، تثبیت مالکیت با صدور اسناد اراضی کشاورزی و یکپارچگی اراضی کشاورزی، چهار محور اصلی فعالیت‌های سازمان امور اراضی است.

به گزارش بازار، رضا افلاطونی رئیس این سازمان در مراسم تودیع و معارفه معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی، گفت: خروج زمین از حالت سرمایه، آمایش سرزمین، تثبیت مالکیت و صدور اسناد همچنین یکپارچگی اراضی کشاورزی، چهار محور فعالیت‌های سازمان امور اراضی است.

افلاطونی اضافه کرد: در حفظ کاربری باید برنامه داشته باشیم و به فعالیت‌های توسعه‌ای و طرح‌های کشاورزی و تولیدی نیز توجه شود که مأموریت سنگینی بر عهده معاونت حفظ کاربری اراضی کشاورزی قرار دارد.

تشریح چهار محور اصلی فعالیت‌های سازمان امور اراضیوی ادامه داد: برون‌سپاری فعالیت‌های غیرحاکمیتی سازمان و نظارت بر فعالیت بخش خصوصی به‌ویژه در حوزه حفظ کاربری اراضی از مواردی است که به دنبال انجام این کار هستیم.

افلاطونی تصریح کرد: نظارت، رکن اصلی کار سازمان است و این نظارت باید هم بر تغییر کاربری‌های مجاز و هم بر تغییر کاربری‌های غیرمجاز افزایش یابد تا اراضی واگذار شده به طرح‌هایی خارج از مجوز صادر شده تبدیل نشوند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: زمین باید از حالت سرمایه محور خارج شود تا تغییر کاربری، خرد شدن، تفکیک و قطعه‌بندی اراضی انجام نشود، زمین منبع تولید است و باید در دست افراد ذی صلاح باشد.

افلاطونی افزود: آمایش سرزمین و تعیین نوع کاربری اراضی کشاورزی و غیرکشاورزی از دیگر محورهای فعالیت سازمان و به این معنی است که برنامه خاصی برای اراضی داشته باشیم تا هر فعالیتی در مکان مقتضی انجام شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: تثبیت مالکیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی از دیگر محورهای مهم فعالیت سازمان است و با انجام این کار می‌توانیم به اراضی هویت ببخشیم و با سنددار شدن اراضی پرونده‌های قضایی کاهش می‌یابد و اختلافات مردم بر سر مالکیت اراضی کاهش می‌یابد.

افلاطونی یکپارچگی اراضی کشاورزی را برای افزایش تولید و بهره‌وری اراضی بسیار مهم توصیف کرد و گفت: با یکپارچه‌سازی اراضی مانع خرد شدن و تغییر کاربری اراضی خواهیم شد، ضمن این که اراضی خرد شده توجیه فنی و اقتصادی ندارد.

کد خبر: ۲۱۲٬۰۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کشاورز از قزوین US ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
      0 0
      سیاست‌های آقای افلاطونی تناقض دارد. از یک طرف می‌گوید برای اراضی کشاورزی وسیع که قبلاً سند دارند، مجددا در ابعاد خرد اسناد ششدانگ صادر نمایند. از طرف دیگر میگویند اراضی باید خرد نباشند و یکپارچه بکنیم! مردم حسابی ما را گرفتی؟ کجای دنیا اول اراضی را با اجبار دولت کوچک می‌کنند، بعد از خرد کردن دوباره یکپارچه می‌کنند؟ می‌خواهی کشاورزی را نابود کنی...