۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
مبارزه شیمیایی با آفت سن غلات در ۴۰۵ هزار هکتار از مزارع گندم و جو همدان
مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی همدان اعلام کرد:

مبارزه شیمیایی با آفت سن غلات در ۴۰۵ هزار هکتار از مزارع گندم و جو همدان

همدان - پیشه ور، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از مبارزه شیمیایی با آفت سن غلات در سطح ۴۰۴ هزار و ۷۵۵ هکتار از مزارع گندم و جو استان همدان طی امسال خبرداد.

شهرام پیشه ور در گفتگو با خبرنگار بازار از مبارزه شیمیایی با آفت سن غلات در سطح ۴۰۴ هزار و ۷۵۵ هکتار از مزارع گندم و جو استان همدان طی امسال خبر داد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: از این سطح ۱۸۴ هزار و ۲۲۱ هکتار مبارزه در مرحله سن مادر و ۲۲۰ هزار و ۵۳۴ هکتار مبارزه علیه پوره سن بوده است.

وی گفت: مبارزه با آفات عمومی شامل جوندگان و ملخ های مضر صحرایی نیز در سطح سه هزار و ۲۰۲ هکتار و مبارزه با آفات خصوصی شامل بیماری ها و علف های هرز محصولات زراعی و باغی در سطح ۸۷۱ هزار و ۳۲۵ هکتار از مزارع انجام شد.

پیشه ور اضافه کرد: عملیات رد یابی و مبارزه با عوامل قرنطینه گیاهی نیز در بیش از ۱۱۶ هزار و ۷۴۸ هکتار و صدور گواهی بهداشت نباتی به میزان هشت هزار و ۱۹۰ تن به انجام رسیده است.

وی گفت: کنترل بیولوژیک آفات مزارع گوجه فرنگی و ذرت در بیش از سه هزار و ۷۶۵ هکتار، عملیات مبارزه مکانیکی و زراعی در محصولات زراعی و باغی در سطح ۹۵ هزار و ۳۵۶ هکتار، عملیات ضد عفونی بذور غلات در سطح ۸۸ هزار و ۴۷۱ تن و عملیات مبارزه غیر شیمیایی در سطح ۲۷ هزار و ۸۱۰ هکتار به انجام رسیده است.

کد خبر: ۲۱۱٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha