۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
وارد نشدن قطعه، علت گرانی لوازم یدکی خودرو
عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو مطرح کرد

وارد نشدن قطعه، علت گرانی لوازم یدکی خودرو

کاظمی، عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو گفت: یکی از علل اصلی گرانی قیمت‌ها کمبود قطعه و وارد نشدن آن است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مهدی کاظمی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و وارد نشدن قطعه و همچنین کمبود مواد اولیه برای تولید قطعاتی که در داخل تولید می‌شود، این روزها شاهد افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو هستیم.

وی گفت: این بی ثباتی فعلی را یکبار در سال ۹۶ و با تورم زیاد ارز در بازار داشتیم که با بازگشت ارز از ۱۹ هزار تومان به ۱۱ هزار تومان مقداری آرامش به بازار باز گشت.

کاظمی افزود:، اما متاسفانه در آبان ۹۸ به دلیل افزایش قیمت بنزین و نابسامانی در بازار، دوباره شاهد افزایش قیمت‌ها و نابسامانی در بازار لوازم یدکی شدیم.
وی گفت: با رکود بوجود آمده صدمه بزرگی به صنفی خورد که حدود ۱۰ هزار نفر عضو مجوز دار آن هستند و حدود ۳۰ هزار نفر نیز در بازار لوازم یدکی خودرو مشغول هستند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو افزود: بروز ویروس کرونا هم علتی شد بر تعطیلی بازار در اسفندماه چراکه در ماه آخر سال اوج فروش محصولات لوازم یدکی خودرو است و ما این بازار داغ را در پایان سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ از دست دادیم.
کاظمی گفت: صنف لوازم یدکی خودرو در طول ۴۰ سال اخیر خدمات شایانی به کشور داده است.

وی افزود: اگر دولت و وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به این صنف کمک کنند ما می‌توانیم به راحتی بازار را مدیریت کرده و نیاز مصرف کننده را تامین کنیم.

کاظمی گفت: در ۵۰ سالی که لوازم یدکی فروش هستم و ۱۳ سال است که عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم یدکی هستم هیچ دولتی تا به امروز به کمک این صنف نیامده است.

وی افزود: وزارت صمت و گمرک اگر جلوی واردات لوازم یدکی را باز کنند و دست واردکننده را در این بازار باز بگذارند به سرعت شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف لوازم یدکی خودرو گفت: ما از دولت حتی ارز دولتی و یا نیمایی هم نمی‌خواهیم فقط به ما اجازه واردات دهند، خود اتحادیه لوازم یدکی خودرو می‌تواند این بازار را کنترل کند و به جنسی که در داخل تولید می‌شود اجازه ورود نمی‌دهیم.

کاظمی افزود: امروز در بازار اگر جنسی را می‌بینید برای واردات ۵ یا ۶ ماه گذشته است و ما در دو سه ماه آینده با کمبود قطعات لوازم یدکی روبرو خواهیم شد و متاسفانه به دلیل رشد روزانه قیمت دلار قیمت لوازم یدکی هم هر روز بالاتر می‌رود.

وی گفت: درحال حاضر در انبارهای گمرکات سراسر کشور چه زمینی، چه هوایی و چه دریایی مقدار زیادی لوازم یدکی دپو شده که با عنایت بانک مرکزی می‌شود این لوازم را ترخیص و قسمتی از نیاز بازار را جبران کرد.

کاظمی در پایان افزود: در برخی از قطعات مثل پژو و پراید در سطح عرضه حدود ۸۰۰ واحد صنفی فروش این قطعات را داریم که اگر جنس باشد و میان این واحدها توزیع شود، خود این واحدها شروع به رقابت کرده و قیمت‌ها را پایین می‌آورند و همین باعث ثبات و آرامش در بازار می‌شود.

کد خبر: ۲۱٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha