۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
دولت باید در سال ۱۴۰۲ به تقویت نهادهای نظارتی برای کنترل قیمت‌ها در بازار بپردازد
عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت باید در سال ۱۴۰۲ به تقویت نهادهای نظارتی برای کنترل قیمت‌ها در بازار بپردازد

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، از دولت خواست تا با تقویت نهادهای نظارتی و اجرای کالابرگ الکترونیکی در جهت کاهش مشکلات معیشتی مردم اقدام کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کیومرث سرمدی واله، با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در قانون بودجه ۱۴۰۲ برای کاهش مشکلات معیشتی اقشار آسیب‌پذیر، گفت: کلیت بودجه با یک نگاه حمایتی مصوب شده است و به دلیل افزایش نرخ تورم، درصد بیشتری از اعتبارات نسبت به سال گذشته برای این خانوارها در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رویکرد نمایندگان در تصویب بودجه ۱۴۰۲ حمایت از خانواده‌های کم درآمد به ویژه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی بود کما اینکه از محل هدفمندی یارانه‌ها در تبصره ۱۴ کمک‌های معیشتی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا افزایش ۴۰ درصدی دریافتی افراد تحت حمایت نهادهای حمایتی و ارائه تسهیلات به آنها در قالب تبصره‌های ۱۶ و ۱۷ نیز از جمله پیشنهادات کمیسیون اجتماعی مجلس بود که به تصویب رسید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: دولت باید در سال ۱۴۰۲ تقویت نهادهای نظارتی برای کنترل قیمت‌ها در جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را به طور جدی پیگیری کند، همچنین اجرای کالابرگ الکترونیکی موضوع بسیار مهمی است که باید در خصوص اقلام یازده گانه در دستورکار قرار دهد و این تکلیفی است که برعهده دارد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر دولت کالاها را در قالب کالابرگ و پرداخت یارانه‌های مشخص با قیمت مناسب توزیع کند قطعا کمک بزرگی برای قاطبه مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر خواهد بود و باعث می‌شود فشار کمتری ناشی از گرانی‌های موجود در بازار به آنها تحمیل شود.

کد خبر: ۲۱۱٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha