۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
 ایجاد ۳۰۰ هزار شغل برکت در مناطق محروم کشور
عملکرد بنیاد برکت در سال ۱۴۰۱؛

 ایجاد ۳۰۰ هزار شغل برکت در مناطق محروم کشور

کرج- مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام سال ۱۴۰۱ را با ایجاد ۳۰۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به پایان می‌رساند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، محمد ترکمانه در باره عملکرد بنیاد در سال ۱۴۰۱ توضیح داد: امسال در حوزه اشتغال اجتماع‌محور ۱۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی را راه‌اندازی کرده‌ایم که ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار برای ۳۰۰ هزار نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور به دنبال داشته است.

ترکمانه ادامه داد: بنیاد برکت در مجموع تا به امروز ۲۸۰ هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور با ظرفیت ۸۴۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را در مناطق محروم و روستایی راه‌اندازی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شبکه مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت در ۱۳ هزار و ۵۰۰ روستا و یک‌هزار و ۲۵۰ شهر از ۴۴۸ شهرستان در ۳۱ استان کشور مشغول شناسایی متقاضیان و اشتغال‌زایی برای آن‌ها هستند.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این ۲۸۰ هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور بالغ بر ۳۹۰ هزار میلیارد ریال است.

فعالیت ۹۵۰ مجری و تسهیل گر بنیاد برکت در کشور

ترکمانه در تشریح فرآیند اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور گفت: ۹۵۰ مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در مناطق هدف در حال خدمات‌رسانی به متقاضیان اشتغال هستند و پس از شناسایی، اهلیت‌سنجی و آموزش‌های لازم، آن‌ها را برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌کنند.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال در کشور تصریح کرد: بنیاد برکت با هدف توانمندسازی اقتصادی، محرومیت‌زدایی و برقراری عدالت اجتماعی، نهضت ایجاد اشتغال در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور را راه‌اندازی و عمده توان و اعتبارات را بر این مهم متمرکز کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت از تمرکز این بنیاد بر طرح‌های دانش‌بنیان و دانش‌محور در سال ۱۴۰۱ خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا، تفاهم‌نامه همکاری مشترک با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی تمامی استان‌های کشور برای حمایت از طرح‌های دانش‌محور به امضا رسیده است.

راه اندازی بیش از ۲۰ هزار طرح اشتغال محور

ترکمانه افزود: بنیاد برکت این تفاهم‌نامه‌های همکاری را با پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاهی در راستای منویات مقام معظم رهبری، تحقق سیاست‌های مد نظر ایشان و عمل به شعار سال ۱۴۰۱ و با هدف حمایت از هسته‌ها و واحدهای فناوری مستقر در این پارک‌ها و مراکز به امضا رسانده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در پایان با تاکید بر توجه به اقشار ویژه اجتماعی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰ هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور برای این اقشار از جمله زنان سرپرست خانوار، مرزنشینان شامل کولبران و سوخت‌بران، خانواده شهدا و ایثاگران، معلولان و خانواده‌های دارای معلول و زندانیان و خانواده‌هایشان راه‌اندازی شده است.

کد خبر: ۲۱۱٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha