۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
کاهش تولید واگن و لوکوموتیو به دلیل عدم سفارش گذاری

کاهش تولید واگن و لوکوموتیو به دلیل عدم سفارش گذاری

مدیرکل صنایع ریلی و دریایی وزارت صمت گفت: ظرفیت تولید لوکوموتیو و واگن را در کشور داریم،، اما سفارش گذاری صورت نمی‌گیرد.

به گزارش بازار، سعید جعفری مدیر کل صنایع ریلی و دریایی وزارت صمت در نشست خبری با اصحاب رسانه‌, گفت: دفتر صنایع ریلی و دریای‌ی، متولی بحث تولید تجهیزات ریلی و تولید شناور و قطعات دریایی در وزارت صمت است؛ امسال بازارهایی برای این موضوع در نظر گرفته شده است، ظرفیت شرکت‌ها خالی است و آماده سفارش هستند.

وی با اشاره به ظرفیت تولید واگن در کشور، افزود: در کشور ظرفیتی حدود ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه واگن برای تولید داریم، این ظرفیت تاکنون به صورت کامل استفاده نشده است یعنی نهایت امسال یکی از رکوردهایی که داشتیم تولید به بیش از ۱۰۰۰ دستگاه واگن رسید، از بحث واردات واگن جلوگیری کردیم چرا که ظرفیت تولید بالایی داریم، در سال ۱۴۰۰ بخشی از ظرفیت را زیر بار تولید بردیم، اما قبل از آن ۸۵ درصد ظرفیت کارخانجات تولیدی خالی بود.

جعفری در ادامه بیان داشت: در مورد بحث لوکوموتیو به دلیل بحث بودجه ای، چند سالی سفارش گذاری انجام نشده است و تقاضای انباشته شده‌ای وجود دارد اکنون ظرفیت تولید ۳ هزار دستگاه واگن باری و مسافری در کشور را داریم، در بحث لوکوموتیو ظرفیت حدود ۱۲۰ دستگاه در سال را داریم.

مدیر کل صنایع ریلی و دریایی وزارت صمت گفت: در حوزه شناوری یعنی انواع مختلف کشتی به قطعیت می‌توان گفت که شناوری نیست که نتوانیم تولید کنیم اکنون از شناورهای کوچک تا شناورهای پهن پیکر در شرکت هم تولید و هم تعمیر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال ۲۵ شناور سوپر تانکر با ظرفیت بالای ۳۰۰ هزار تن تعمیر کرده ایم، افزود: شناور ۱۱۵ هزار تنی که مربوط به ونزوئلا بود، تحویل شد و قرار داد تعمیر شناور دیگری بسته شده است.

جعفری اضافه کرد: کشتیرانی جمهور اسلامی در ابعاد مختلف نیاز خود را اعلام کرده و با اقبالی که از طرف شرکت‌ها صورت گرفته، سال آینده ظرفیت بیشتری از شرکت‌های کشتی سازی زیر بار تولید می‌رود.

کد خبر: ۲۱۱٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha