۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
مخالفت شدید دولت هند با پرداخت وجه خرید نفت روسیه با یوآن چین
مقام های ارشد دولت هند خبر دادند؛

مخالفت شدید دولت هند با پرداخت وجه خرید نفت روسیه با یوآن چین

سه مقام مطلع هندی از مخالفت دهلی نو با پرداخت مبالغ مربوط به خرید نفت از روسیه با استفاده از یوآن خبر دادند.

به گزارش بازار، سه مقام مطلع هندی از مخالفت دهلی نو با پرداخت مبالغ مربوط به خرید نفت از روسیه با استفاده از یوآن خبر دادند.

بر اساس این گزارش، این مقام های ارشد دولت هند که نخواستند نامی از آنها برده شود، در گفتگو با رویترز اعلام کرده اند که دولت این کشور با استفاده از یوآن برای پرداخت هرگونه بدهی خارجی این کشور مخالف بوده و ترجیح می دهند در درهم امارات استفاده کنند.

گفته می شود این موضع دولت هند به دلیل ادامه اختلافات سیاسی و تنش در منطقه مرزی و مورد مناقشه تبت اتخاذ شده و دهلی نو معتقد است تا زمان بر طرف نشدن این اختلافات، حاضر به استفاده از یوآن در معاملات بین المللی خود نخواهد بود.

لازم به ذکر است، درگیری میان نیروهای هند و چین در خصوص منطقه تبت از سال ۲۰۲۱ ادامه داشته و دو طرف، همواره نیروهای نظامی خود را به حالت آماده باش در این منطقه مستقر کرده اند.

نگرانی ها در خصوص استفاده از یوآن چین در مبادلات تجاری میان هند و شرکای تجاری خارجی این کشور از زمان پرداخت هزینه خرید ذغال سنگ روسیه توسط یک شرکت هندی به نام «اولترا تک» به وجود آمده که هزینه این معامله با استفاده از یوآن به روسیه پرداخت شده است.

در همین راستا، دو مقام ارشد بانکی هند اعلام کرده اند که بانک مرکزی هند، به هیچ عنوان انجام حواله های خارجی با استفاده از یوآن را قبول نخواهد کرد و شرکت های تجاری باید به این نکته توجه داشته باشند.

کد خبر: ۲۱۱٬۷۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha