۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
۱۰۱شرکت دانش‌بنیان در استان سمنان وجود دارد | ایجاد دهکده فناوری کشاورزی
رئیس پارک علم و فناوری سمنان عنوان کرد؛

۱۰۱شرکت دانش‌بنیان در استان سمنان وجود دارد | ایجاد دهکده فناوری کشاورزی

سمنان- نظری، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: در ابتدای سال جاری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان به ۷۰ شرکت هم نمی‌رسید اما امروز شاهد فعالیت ۱۰۱ شرکت دانش‌بنیان هستیم.

محسن نظری در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره توسعه اقتصاد دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ و با بیان اینکه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان سمنان با محوریت پارک علم و فناوری تشکیل شده است، تاکید کرد: در سال جاری ۲۲ نشست در این ستاد با ۱۷۰ مصوبه درباره شرکت های فناور و دانش بنیان برگزار و در آن مسائل و مشکلات و موانع دانش بنیان ها در سراسر استان سمنان مورد بحث قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مصوبات نشست توسعه اقتصاد دانش بنیان استان سمنان توسط دبیرخانه پیگیری و با هدف رفع موانع پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان به اجرا درآمد، افزود: بخشی از این مصوبات پرداخت تسهیلات بانکی بود که با همکاری خوب بانک‌ها این مهم صورت پذیرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه در ابتدای سال جاری نزدیک به ۷۰ شرکت دانش بنیان در استان وجود داشت که امروز این شرکت ها به ۱۰۱ مورد افزایش یافته‌اند، بیان کرد: ۴۵ شرکت نیز در مرحله ارزیابی هستند تا توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به آمار دانش بنیان های استان سمنان، در صورت داشتن صلاحیت لازم افزوده شود.

سه پردیس تخصصی در استان سمنان مجوز دریافت کرده است

نظری با بیان اینکه افزایش دانش‌بنیان‌ها نشان می‌دهد که توسط خوبی به این حوزه در استان سمنان با توجه به شعار سال شده است، بیان کرد: ایجاد دو دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی در استان سمنان برای نخستین بار، در زمره اقدامات خوبی بود که توانستیم در سال ۱۴۰۱ شاهد آن باشیم.

وی با بیان اینکه سه پردیس تخصصی نیز در استان سمنان مجوز دریافت کرده است، تاکید داشت: هدف این پردیس ها توسعه کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان در حوزه های تخصصی است که یکی از این حوزه ها سلامت و تجهیزات پزشکی محسوب می شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه دیگر پردیسی که در استان مجوز دریافت کرده و مورد تاکید پارک علم و فناوری نیز قرار دارد حوزه اقتصاد دیجیتال است، تاکید کرد: هوش مصنوعی سومین پردیس تخصصی است که مجوز آن برای شهرستان شاهرود اخذ شده و یکی از بزرگترین پردیس‌های علمی تخصصی کشور نیز محسوب می‌شود و می‌تواند منشاء برکات خوب اقتصادی و علمی برای ایران اسلامی باشد.

کد خبر: ۲۱۱٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha