۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
کسب و کارهای اینترنتی با یک شرط از مالیات معاف شدند| ۴۸۴ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه ۱۴۰۲
عضو کمیسیون تلفیق در گفت‌وگو با بازار:

کسب و کارهای اینترنتی با یک شرط از مالیات معاف شدند| ۴۸۴ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه ۱۴۰۲

بوشهر- رضائی عضو کمیسیون تلفیق با بیان اینکه کسب وکارهای اینترنتی با شرط استفاده از پلتفرم داخلی از مالیات معافند، از اجازه مجلس به سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت ۴۸۴ هزار میلیارد تومان خبر داد.

ابراهیم رضائی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توسعه فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال با ثبات و پایدار برای جوانان استان و شهرستان، مورد توجه و تاکید قرار دارد.

وی افزود: در بررسی لایحه بودجه سال آینده کشور، در تبصره ۶ کسب و کارهای اینترنتی معاف از مالیات شدند، البته شرط معافیت نیز استفاده از پلتفرم‌ های مجاز داخلی است.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در سه سال اخیر و به دلیل شیوع کرونا، بسیاری از مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی زیان‌ده شدند که این مصوبه در راستای کمک به این مشاغل و احیای آنهاست.

رضائی در ادامه به برخی از موارد بودجه ۱۴۰۲ اشاره و تاکید کرد: واردات خودروهای با عمر کمتر از ۵ سال در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

نماینده دشتستان در مجلس تصریح کرد: یک مصوبه دیگر نیز مجلس شورای اسلامی داشت که مجوز پلاک‌گذاری خودروهای مناطق آزاد و ویژه صادر شد که از نظر بنده، نوعی رانت منطقه‌ای است و این مصوبه نباید در مجلس تصویب می‌شد.

مشکل محدودیت صادرات خرما رفع شد

وی اضافه کرد: خرما به عنوان مهم‌ترین محصول تولیدی کشاورزان شهرستان دشتستان، همواره با نوسانات قیمت روبه‌رو بوده و اخیرا نیز محدود شدن صادرات خرما به بهانه خالی شدن بازار داخل، موجبات اعتراض تولیدکنندگان و صادرکنندگان را فراهم کرد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بلافاصله از طریق معاونان وزیر جهاد و شخص وزیر پیگیری کردم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مشکل محدودیت صادرات خرما رفع شد و البته تضمین دادم که خرمای ماه مبارک رمضان برای مردم در سراسر کشور، تامین شود.

رضائی از اجازه مجلس به سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت ۴۸۴ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و معیشتی، ۴۵ هزار میلیارد تومان برای مستمری مددجویان، ۵۶ هزار میلیارد تومان برای یارانه نان و ۶۹ هزار میلیارد تومان برای یارانه دارو از مصوبات مجلس است.

کد خبر: ۲۱۱٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha