۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار| فروش مرغ با قیمت بیش از ۶۳ هزار تومان تخلف است

کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار| فروش مرغ با قیمت بیش از ۶۳ هزار تومان تخلف است

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با افزایش کشتار دام، قیمت لاشه دام سبک و سنگین در بازار میدان بهمن نسبت به هفته‌های اخیر کاهش داشته است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مسعود امرالهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی در پخش زنده برنامه تهران ۲۰، اظهار کرد: گوشت ۵۰۰ هزار تومانی مورد تایید نیست و کالای لاکچری محسوب می‌شود.

وی افزود: طی هفته‌های گذشته میانگین تولید و کشتار دام سبک روزانه حدود ۷۳۰۰ راس دام بوده که به روزانه ۱۱ هزار رأس دام رسیده‌ایم.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: قیمت لاشه دام سبک حدود ۳۷۵ هزار تومان بود که در حال حاضر بین ۳۳۰ تا ۳۳۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: ملاک ما عمده‌فروشی میدان بهمن است که کالا از آنجا به بازار عرضه می‌شود.

امرالهی تصریح کرد: گوشت گوسفند در میدان بهمن تهران ۳۳۵ تا ۳۴۵ هزار تومان است که در قصابی ۸ درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

وی افزود: کشتار گوساله به ۱۱۲۰ راس رسیده است و قیمت لاشه آن به ۲۰۵ هزار تومان کاهش یافته است و گوشت چرخ کرده با قیمت ۱۷۵ هزار تومان عرضه می‌شود، همچنین گوشت مخلوط گوساله ۱۹۲ هزار تومان و گوشت ران بسته‌بندی با قیمت ۲۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: گوشت گوسفندی ۲ کیلویی با قیمت ۲۴۷ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود و این گوشت‌ها تازه هستند.

امرالهی عنوان کرد: حدود ۷۰۰ هزار راس دام سبک و ۷۲ هزار راس دام سنگین در تهران توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور تا آذر ماه خرید حمایتی شده است و در حال حاضر در قالب گوشت منجمد و با قیمت حدود ۱۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: این دام‌ها در زمان خشکسالی از دامدارانی که توان نگهداری از دام را نداشتند خرید حمایتی شده و در حال حاضر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی تنظیم بازار گوشت و میوه را به بخش اتحادیه‌ها و تشکل‌ها واگذار کرده است، گفت: پیش از این دولت از ۴ ماه مانده به عید به خرید میوه ورود می‌کرد اما امسال با همکاری بخش خصوصی میوه شب عید تهیه و توزیع خواهد شد که این امر از ضرر و زیان دولت جلوگیری کرده است.

وی در رابطه با قیمت مرغ افزود: قیمت مرغ در حال حاضر ۶۳ هزار تومان است و در ورودی میدان بهمن در حال حاضر با قیمت ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و بیش از قیمت ۶۳ هزار تومان تخلف محسوب می‌شود.

تنظیم بازار میوه شب عید توسط بخش خصوصی

معاون فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز در این برنامه در رابطه با ورود این سازمان به خرید میوه شب عید گفت: تعاون روستایی امسال به خرید میوه شب عید ورود نخواهد کرد.

مرتضی معتمد افزود: امسال تنظیم بازار از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود و دولت تنها ناظر بر امور خواهد بود.

وی تصریح کرد: میوه با کیفیت مطابق با استانداردهای تنظیم بازار و با قیمت مصوب به بازار عرضه خواهد شد.

کد خبر: ۲۱۱٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha