۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
کاهش انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

کاهش انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا

نوسانات فعلی بازار بالا هستند و احتمال نوسانات پر دامنه تر نیز وجود خواهد داشت. از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز به محدوده مهم حمایتی ۳۱۷۵۰ واحدی رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- با توجه به سقوط سیلیکون ولی بانک، SVB، که نگرانی های زیادی را برای فعالین و نظام پولی و بانکی آمریکا بوجود آورده است، انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا با کاهش همراه بوده و در شرایطی که پیش از این انتظار می رفت که در نشست ۲۲ مارچ، با افزایش ۰.۵درصدی همراه باشد، با توجه به تاثیری که افزایش نرخ بهره در بحران بانکی کنونی داشته است، این انتظارات ریزش کرده و موجب کاهش سطح تقاضا برای دلار و کاهش بازدهی اوراق قرضه شده است. افزایش قابل توجه در ریسک پذیری در بازار های مالی و سهام نیز موجب کاهش تقاضا و ادامه روند نزولی شاخص های سهام از جمله داوجونز، نزدک و S&P۵۰۰ شده است. بامداد امروز بوقت ایران، فدرال رزرو بیانیه مهمی درباره تضمین سپرده های سپرده گذاران این بانک داشت و حمایت هایی را اعلام کرد، که تا حدودی این روند را کند کرده است، اما همچنان سطح نگرانی ها بسیار بالاست، و احتمال اینکه این شرایط بصورت دومینو وار به بانک های دیگر و حتی به بازار ها و بانک های اروپایی و آسیایی سرایت کند، وجود دارد. نوسانات فعلی بازار بالا هستند و احتمال نوسانات پر دامنه تر نیز وجود خواهد داشت. از نظر تکنیکالی، شاخص داوجونز به محدوده مهم حمایتی ۳۱۷۵۰ واحدی رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است.

۲- در بازار طلا، با توجه به نگرانی های ایجاد شده از سقوط بانک سیلیکون ولی SVB، که شانزدهمین بانک بزرگ آمریکا محسوب می شود، سطح ریسک پذیری در بازارهای مالی و سهام افزایش یافته است و با کاهش بازدهی اوراق خزانه داری و همچنین کاهش سطح تقاضا در بازار های سهام، ابزار های امن تر و جایگزین مانند طلا، با افزایش تقاضا همراه بوده اند. در حال حاضر قیمت طلا از محدوده حمایتی ۱۸۰۰ دلاری که از ابتدای سال جاری میلادی، پایین ترین محدوده قیمتی بوده است، به بالا برگشته و با عبور از مقاومت ماژور ۱۸۶۰ دلاری، احتمال صعود میان مدت قیمت تقویت شده است. با توجه به صعود شارپی قیمت، احتمال حرکات اصلاحی کوتاه مدت وجود دارد.

۳- در برابری دلار به ین، در واکنش به اتفاقات نگران کننده که در پی سقوط سیلیکون ولی بانک؛ SVB، ایجاد شده است و با توجه به اینکه ین ژاپن در شرایط ریسک پذیری بازار ها در آمریکا، شرایط کم ریسک تر و امن تری را برای فعالین ایجاد کرده است، سطح تقاضا نسبت به دلار با افزایش قابل توجهی همراه بوده است و قیمت به زیر میانگین های میان مدت روزانه و میانگین ۲۰۰ روزه بازگشته است، و احتمال نزول قیمت در میان میان مدت تقویت شده است. در حال حاضر قیمت در یک موج نزولی اصلاحی میان مدت، در محدوده ابر کوموی روزانه در حرکت است و واکنش به حمایت ماژور و تغییر قطب یافته ۱۳۲.۹۰ تعیین کننده خواهد بود. ضمن اینکه محدوده پایین ابر کومو در محدوده قیمتی ۱۳۰.۷۰ نیز در برابر نزول قیمت قرار دارد.

کد خبر: ۲۱۱٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha