۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
بهره برداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح نقاط حادثه خیز در یک هفته اخیر

بهره برداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح نقاط حادثه خیز در یک هفته اخیر

در دور جدید شناسایی و اصلاح نقاط پر تصادف طی هفته جاری تعداد ۳۵۰ پروژه با ماهیت رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز در سطح راه‌های کشور مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجید صباغ زاده مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اقدامات سازمان راهداری در کاهش سوانح رانندگی اظهار کرد:‌ عوامل مختلفی در بروز سوانح رانندگی دخیل هستند که برای کاهش آن اقدامات گوناگونی می توان انجام داد تا بتوان به یک شرایط پایدار و ایمن دست پیدا کرد. با توجه به اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وظیفه نگهداری از راههای موجود را بر عهده دارد لذا در راستای حفظ وضعیت موجود و ارتقای آن دو دسته از اقدامات انجام می شود.

وی افزود: دسته اول اقدامات پیشگیرانه که شامل بازدیدهای میدانی و رفع نواقص راه‌ها با استفاده از دانش فنی و نظرات کارشناسی منطبق بر آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های جاری است و دسته دوم اقدامات واکنشی که بر اساس آمار تصادفات رانندگی نقاط پر تصادف شناسایی و عملیات اصلاحی لازم جهت رفع نواقص راه و تامین الزامات ایمنی و هندسی در صورت لزوم انجام می شود. در همین راستا و با توجه به نزدیکی به شروع سفرهای نوروزی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اولویت راه‌های پرتردد نسبت به بازدیدهای میدانی اقدام و الزامات ایمنی در این مسیرها را بررسی و نواقص را بر طرف می کنند.

صباغ زاده با تاکید بر شناسایی ۸۸۷ نقطه پر تصادف در سراسر کشور بیان کرد: در دور جدید شناسایی و اصلاح نقاط پر تصادف و با توجه به محدودیت زمانی تا شروع سفرهای نوروزی و مطابق با دستور المعل ابلاغی کمیسیون ایمنی راه‌ها، ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به آشکارسازی نقاط شناسایی شده اقدام می کنند که طی هفته جاری تعداد ۳۵۰ پروژه با ماهیت رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز در سطح راه‌های کشور مورد بهره برداری قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه توضیح داد: تا کنون از تعداد ۱۵۸۵ نقطه شناسایی شده ۶۹۳ نقطه اصلاح و مابقی در دست اجرا است همچنین با توجه به مصوبه اخیر نشست شماره ۱۲۶ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و ابلاغ ریاست سازمان، طی مکاتبات و بخشنامه‌هایی تحت عناوین ارتقای ایمنی محورها با هدف سفرهای نوروزی۱۴۰۲ و ایمن سازی ۸۰۰۰ کیلومتر از راهها ۱۰۰ محور پرخطر شناسایی شده و بخشنامه های ابلاغی در این خصوص جهت بازدید ایمنی محورهای اولویت دار پرتردد آغاز و در مرحله اجرا و تامین الزامات ایمنی قرار گرفته است.

صباغ زاده سرعت غیر مجاز، ‌عدم توجه به جلو و خواب آلودگی را عوامل موثر در وقوع سوانح رانندگی دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین توصیه به همه مسافران رعایت سرعت مطمئنه است لذا با استراحت کامل و رعایت سرعت مجاز و مطمئن میتوان سفر خوبی را در پیش داشت.

وی با بر شمردن الزاماتی که باید قبل از سفر مورد توجه مسافرین قرار گیرد تصریح کرد: کنترل تجهیزات و سلامتی خودرو به خصوص در شرایط جوی متغیر و بارندگی‌های احتمالی و کنترل مواردی همچون ترمز، برف پاک کن، بخاری و همچنین کسب اطلاعات مسیر حرکت از مرکز مدیریت راهها و یا سامانه ۱۴۱ از الزامات قبل از شروع سفر است.

کد خبر: ۲۱۱٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha