۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
لیست کارهایی که برای هوشمند سازی منزل انجام میدهیم

لیست کارهایی که برای هوشمند سازی منزل انجام میدهیم

برای بهینه سازی اتوماسیون خانگی، می‌توانید دستگاه‌های خانه هوشمند را با فناوری‌های دیگر، مانند دستیارهای صوتی، ادغام کنید تا یک خانه واقعاً هوشمند و تحت کنترل ایجاد کنید.

لیست کارهایی که برای هوشمند سازی منزل انجام میدهیم

امروزه راه های زیادی برای هوشمندتر و کارآمدتر کردن خانه شما وجود دارد. برخی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید شامل نصب روشنایی و ترموستات‌های خودکار، اتصال لوازم خانگی به شبکه خانگی، استفاده از دستیارهای صوتی برای کنترل دستگاه‌ها، راه‌اندازی دوربین‌های امنیتی، و استفاده از هاب‌های خانه هوشمند برای نظارت و کنترل همه دستگاه‌های متصل است. برای بهینه سازی اتوماسیون خانگی، می‌توانید دستگاه‌های خانه هوشمند را با فناوری‌های دیگر، مانند دستیارهای صوتی، ادغام کنید تا یک خانه واقعاً هوشمند و تحت کنترل ایجاد کنید.اگرعلاقند هستید که بدانید برای بازسازی منزل چه کارهایی میتوان انجام داد، با استودیو معماری فراز همراه شوید.

هوشمند سازی منزل:

دستگاه‌های هوشمند وسایل هستند که کارهایی که معمولا انسان‌ها انجام می‌دهند را به طور خودکار بر عهده دارند و صاحبان خانه با استفاده از برنامه‌ها، دستورات صوتی یا با استفاده از هوش مصنوعی آنها را اداره می‌کنند. تکنولوژی خانه هوشمند و ساختمان هوشمند که اغلب به آن اتوماسیون خانگی نیز گفته می‌شود، با امکان کنترل دستگاه‌های هوشمند از طریق گوشی تلفن، امکان پذیر می شود.

اجزای اصلی منزل هوشمند

تجهیزات خانه هوشمند، سه عنصر دارند یک دستگاه هوشمند، یک مرکز و یک برنامه‌ی متصل . هاب مرکز فرماندهی اکوسیستم خانه هوشمند شما است و نقش مرکز هوشمند شما را بازی می کند. مرکز هوشمند در واقع اولین قطعه از اجزای ساختمان است که دستگاه‌های جداگانه را به یکدیگر متصل می‌کند و به آنها امکان می‌دهد با یکدیگر مرتبط شوند؛ در واقع یک پد کنترل قابل حمل است. دوم اپلیکیشن یا برنامه کنترل از راه دور که به شما امکان می‌دهد دستگاه‌های هوشمند خود را از راه دور کنترل یا نظارت کنید. و سوم دستگاه‌های هوشمند که اجزای اصلی سیستم خانه هوشمند و بخش‌هایی هستند که در واقع دستورات را اجرا می‌کنند. مثل آلارم‌های هوشمند، دوربین‌های هوشمند، سیستم امنیتی خانه هوشمند، قفل هوشمند، زنگ در ویدئویی، ترموستات هوشمند، بلندگوهای هوشمند، لامپ‌های هوشمند، پرده‌های هوشمند، لوازم خانگی هوشمند و ….

لیست کارهایی که برای هوشمند سازی منزل انجام میدهیم:

لازم به ذکر است برخی از این سیستم ها قابل اجرا در کشور نمی باشد و یا برخی از آنها دارای قیمت های بسیار گزاف می باشند. هدف ما در این مقاله تنها آشنایی شما با نمونه سیستم های کنترل منزل در جهان است .لیست کارهایی که برای هوشمند سازی منزل می توان انجام داد به قرار زیر است.

۱. نصب روشنایی هوشمند

شما می توانید برای سیستم روشنایی کل واحد را بصورت هوشمندانه کنترل کنید. نصب روشنایی هوشمند و ترموستات‌های خودکار می‌تواند خانه شما را با امکان کنترل نور و دما از راه دور «هوشمند» کند. در ادامه با روشنایی راه پله و راهروها از طریق یک سنسور PIR و هوشمند سازی روشنایی نما و محوطه با بکار گیری ساعت های نجومی ، فتوسل ها و یا سنسور نور و پنل مرکزی ترموستات‌های خودکار کنترل خانه را در دست داشته باشید. این تجهیزات را می توانید روی سیستم خودکار تنظیم کنید و یا اینکه روشنایی هوشمند را از طریق یک برنامه تلفن همراه کنترل کرده و به راحتی چراغ ها را روشن و خاموش کنید، آنها را کم نور کنید یا آنها را روی رنگ خاصی تنظیم کنید.

۲. بکارگیری ترموستات‌های خودکار

کار کردهای ترموستات‌های خودکار به این صورت است که می‌توان آنها را طوری برنامه‌ریزی کرد که بسته به ساعات شبانه روز، دمای خانه شما را به طور خودکار تنظیم کنند یا به تغییرات دمای بیرون پاسخ دهند. ترموستات‌ها اغلب دارای ویژگی geofencing ‌ صرفه‌جویی در انرژی هستند. مانند تشخیص زمانی که شما دور هستید و تنظیم خودکار و متناسب دما بر اساس برنامه خاصی به این تجهیزات محول شده است. در چنین شرایطی ترموستاتها بدون نظارت شما دما را به‌طور خودکار تنظیم می‌کنند، و باعث صرفه جویی در هزینه‌های انرژی می‌شوند.

  1. اتصال لوازم خانگی به شبکه خانگی خانه

اتصال به اینترنت، مودم ، روتر یا فیبر نوری اگرچه ممکن است از نظر فنی بخشی از سیستم اتوماسیون خانه نباشد اما نقش مهمی در این امر ایفا می‌کند. یک اتصال خوب و با سرعت ، باعث اتصال مطمعن بین دستگاه‌های مجهز به وای فای می شود. برای هوشمندسازی خانه با اتصال لوازم خانگی به شبکه خانگی، باید از فناوری هایی مانند Wi-Fi، بلوتوث یا مودم فیبر نوری استفاده کنید. این فناوری‌کمک می کند که لوازم خانگی خود را به یک هاب مرکزی مانند روتر متصل کنید. به این طریق می‌توانید دستگاه را با استفاده از یک برنامه تلفن همراه یا دستورات صوتی کنترل کنید. امروزه برخی از لوازم مدرن با فناوری هوشمند داخلی به بازارعرضه می شوند که پس از اتصال، می‌توانید از برنامه های مختص هر یک برای کنترل وسایل، تنظیم زمان‌بندی و نظارت بر آن استفاده کنید.

۴. استفاده از دستیارهای صوتی برای کنترل دستگاه‌های خانه

دستیارهای صوتی نقش مهمی در اتوماسیون خانه ایفا می کنند و به کاربران اجازه می دهند وسایل و دستگاه های متصل خود را با دستورات صوتی کنترل کنند. از این دستیارها می توان برای کنترل روشنایی، گرمایش و سرمایش، سیستم های امنیتی و غیره استفاده نمود. برای هوشمندسازی خانه Google Assistant، Alexa یا Siri را انتخاب می کنید و از آن برای تنظیم دستگاههای سازگار منزل استفاده می‌نمایند. با برنامه هایی که دستیارهای صوتی دارد، می توان از آنها برای کنترل سایر دستگاه‌های هوشمند مانند چراغ‌ها، ترموستات‌ها و غیره استفاده کرد. شخص ثالث با دسترسی به این امکانات می‌تواند کنترل چند دستگاه را برای مدیریت خانه در اختیار داشته باشد. مواردی چون دستیارهای صوتی برای کنترل پخش موسیقی و صدا، تنظیم تایمر، مدیریت لیست خرید و موارد دیگر که البته ایران عزیز ما فرسنگها با دنیا فاصله گرفته است.

۵. راه‌اندازی دوربین‌های امنیتی

راه اندازی دوربین های امنیتی در خانه می تواند به چند روش مختلف به هوشمندتر شدن آن کمک کند. اولا، داشتن یک دوربین مدار بسته امنیتی می تواند به جلوگیری از مشکلات مزاحمان احتمالی کمک کند و آرامش خاطر را برای صاحبان خانه فراهم کند. علاوه بر این، از فیلم‌های دوربین‌ها می‌توان برای شناسایی فعالیت‌های مشکوک استفاده کرد و در صورت بروز مشکل به صاحب خانه هشدار داد. در نهایت، برخی از دوربین‌های امنیتی را می‌توان با یک سیستم اتوماسیون خانگی ادغام کرد . به این صورت که با مشاهده موارد مشکوک از امکانات هوشمند دیگر مانند چراغ‌ها و قفل‌ها جهت خنثی سازی حوادث پیش بینی نشده استفاده کرد.

۶. استفاده ازهاب‌های خانه هوشمند

هاب خانه های هوشمند به عنوان یک نقطه کنترل مرکزی عمل کرده و به کاربران اجازه می دهد دستگاه های هوشمند خانه خود را کنترل و نظارت کنند. هاب به همه دستگاه‌های اتوماسیون خانگی شما مانند چراغ‌ها، دوربین‌ها و ترموستات‌ها متصل می‌شود و به شما امکان می‌دهد آنها را با استفاده از یک برنامه کنترل کنید. هاب به کاربران دسترسی به تجزیه و تحلیل و بینش پیشرفته را ارائه ده د و به آنها اجازه می دهد تا به راحتی اتوماسیون ها و زمان بندی ها را برای دستگاه های هوشمند خود تنظیم کنند. بسیاری از هاب‌ها می توانند از هوش مصنوعی برای ارائه توصیه های مفید و خودکارسازی وظایف استفاده کرده و خانه شما را هوشمندتر و کارآمدتر کنند.

استودیو معماری فراز

جمع بندی کلی:

لیست سیستم های کنترل هوشمند که قابل اجرا در خانه های ایرانی می باشد به قرار زیر است. سیستم سرمایش گرمایش، پرده ها، امکانات ویژه در هوشمند سازی آشپزخانه، هوشمندی اجاق گاز یا قهوه جوش، کنترل مایکروویو به صورت هوشمند، کنترل هوشمند یخچال، آبیاری هوشمند باغچه، کنترل اتاق کودک به صورت هوشمند، کنترل دمای اتاق، کنترل تردد و ورود و خروج و ..... شما می توانید جهت پیاده سازی هر یک از موارد فوق با کارشناسان شرکت بازسازی خانه استودیو معماری فراز در ارتباط باشید.

شماره تماس برای بازسازی و نوسازی منزل :

ایمیل
INFO@DPFARAZ.COM

تلفن همراه
۰۹۱۲۸۱۱۲۷۸۵

شماره تماس
۰۲۱-۲۸۴۲۲۷۳۲

وب سایت : dpfaraz.com

کد خبر: ۲۱۱٬۴۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha