۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
معرفی انواع واکس پولیش؛ مزایا، قیمت و خرید

معرفی انواع واکس پولیش؛ مزایا، قیمت و خرید

گاهی ظاهر این اشیا به حدی زیبا است که چگونگی فراوری و ساخت این اجناس شکیل و خوش‌آب‌ورنگ ذهنمان را درگیر می‌کند.

به گزارش بازار، گاهی ظاهر این اشیا به حدی زیبا است که چگونگی فراوری و ساخت این اجناس شکیل و خوش‌آب‌ورنگ ذهنمان را درگیر می‌کند؛ اما آیا دقت کرده‌اید در میان محصولات مشابه یک‌سری از اشیا از کیفیت، براقیت و زیبایی بالاتری نسبت به دیگر اجناس برخوردار هستند؛ به‌راستی چه بر سر این اشیا می‌آید که از حالت خامی و بی‌رنگ و رویی چنین جاندار و چشم‌نواز می‌شوند؟! اگر از علاقه‌مندان و کنجکاوان علت این زیبایی هستید در این مقاله از فروشگاه لوازم پرداخت‌کاری ساب پولیش با ما همراه باشید.

معرفی انواع واکس پولیش؛ مزایا، قیمت و خرید

با نگاهی اجمالی به انبوهی از اجسام فلزی و غیرفلزی موجود در بازار متوجه براقیت، صافی و زیبایی این محصولات می‌شویم. گاهی ظاهر این اشیا به حدی زیبا است که چگونگی فراوری و ساخت این اجناس شکیل و خوش‌آب‌ورنگ ذهنمان را درگیر می‌کند؛ اما آیا دقت کرده‌اید در میان محصولات مشابه یک‌سری از اشیا از کیفیت، براقیت و زیبایی بالاتری نسبت به دیگر اجناس برخوردار هستند؛ به‌راستی چه بر سر این اشیا می‌آید که از حالت خامی و بی‌رنگ و رویی چنین جاندار و چشم‌نواز می‌شوند؟!

اگر از علاقه‌مندان و کنجکاوان علت این زیبایی هستید در این مقاله از فروشگاه لوازم پرداخت‌کاری ساب پولیش با ما همراه باشید.

صنعت پرداخت‌کاری و لوازم پرداخت

استارت ظاهر زیبای اشیا صیقلی بعد از استخراج، فراوری و شکل‌گیری در صنعت "لوازم پرداخت‌کاری" زده می‌شود. کارگاه پرداخت‌کاری مشابه سالن زیبایی می‌باشد و پرداخت گر پیرایشگر و یا آرایشگر این صنعت است؛ اپراتور پرداخت گر با استفاده از هنرش و تجهیزات پرداخت‌کاری محصول نهایی را خوش‌آب‌ورنگ می‌کند. ما در ساب پولیش پرداخت‌کاری را این‌گونه تعریف می‌کنیم: " صنعت پرداخت‌کار هنر پرداختن، شکل‌دادن و ویژگی بخشیدن به مواد شکل‌پذیر مانند فلزات، سنگ، چوب و … است".

لوازم پرداخت‌کاری کامل‌کننده هنر پرداخت‌کار هستند؛ این لوازم عبارتند از: انواع دستگاه پرداخت‌کاری، انواع گیلانس، انواع واکس پولیش ساب پولیش، سمباده پودری و نواری، چسب پودر سمباده، اسکاچ، حلال چسب نمد پرداخت‌کاری و ...

ساب پولیش در مقالات مجزایی به شکلی کاملاً حرفه‌ای و کاربردی به تعریف و معرفی هر یک از ابزارهای ضروری صنعت "لوازم پرداخت‌کاری" پرداخته است. موضوع مقاله پیش رویتان نیز معرفی انواع واکس پولیش، مزایا، قیمت و خرید آنها می‌باشد.


 

واکس پرداخت کاری استیل ساب پولیش


 


 


 


 

لوازم پرداخت‌کاری ساب پولیش

واکس پولیش چیست؟

واکس پولیش یا صابون پولیش قالبی مومی و صابونی شکل همراه با ریزدانه‌های پودر سنباده و یا جلادهنده‌ها می‌باشد. ماده اولیه این محصول پرداخت‌کاری متعلق به محصولات و کالاهای شیمیایی است، اما در واقع از اختلاط فیزیکی و باحرارت دادن ساخته می‌شود. مقدار و اندازه ذرات جلادهنده به درجه پرداخت‌کاری موردنیاز بستگی دارد.

واکس پولیش اثرات سنگ‌زنی، صاف و درخشان‌کننده ایجاد می‌کند و این‌گونه نقش پولیش و پرداخت را ایفا می‌کند. واکس پولیش کاربردهای وسیعی دارد؛ انواع واکس پولیش ساب پولیش نه‌تنها برای پولیش و پرداخت فلزات کاربرد دارد، بلکه برای صیقل‌دادن انواع رزین، پلاستیک و همچنین مبلمان و لوازم چوبی نیز قابل‌استفاده است.

دسته‌بندی و ترکیبات واکس پولیش

واکس پولیش فلزات را می‌توان به سری موم‌های زرد، سفید، بنفش (صورتی)، قرمز، سبز (فیروزه‌ای) و همچنین انواع واکس پولیشپرداخت محصولات فلزی خاص و سایر موارد تقسیم‌بندی کرد. هر سری دارای چندین نوع متفاوت و یا حتی بیش از ده نوع هستند و هر واکسی اثر متفاوتی دارد.

به‌طورکلی واکس پولیش ترکیب سه نوع ماده خام است؛ این محصول کاربردی از حرارت دادن و مخلوط‌کردن گریس و مواد ساینده (سنباده، ذرات جلادهنده) به‌اضافه مواد افزودنی (رنگ) تشکیل می‌شود. مهندسی شیمی واکس پولیش را حاصل واکنش حرارتی مواد پایه، مواد غیر پایه و مواد افزودنی می‌داند.

واکس پولیش فلزات

انواع واکس پولیش و کاربرد آنها

با انواع واکس پولیشمی‌توان سطوح مختلف را به‌صورت خشن، ریز و آینه‌ای پرداخت‌کاری کرد؛ انعکاس موج نور بر سطح پرداخت‌کاری شده به‌صورت نور سفید و نور آبی عمیق می‌باشد.

برای سطوح فلزی و غیرفلزی، لازم است واکس پولیش مناسب را انتخاب کنید تا نقش واقعی و جلوه‌ای ایده‌آل محصول ظاهر شود؛ به‌عنوان‌مثال، برای پرداخت قطعات و لوازم آلیاژ آلومینیوم، طلا، پلاتین و... قبل از آبکاری، از موم‌های سری زردرنگ استفاده می‌شود.

برای پرداخت آهن و آلومینیوم از واکس نخودی استفاده می‌شود؛ شمار مش‌های نمد بکار برده شده برای این نوع واکس نیز بیشتر از ۲۰۰ عدد است.

برای پرداخت محصولات و ظروف فولادی ضدزنگ از واکس بنفش (موم صورتی) و سفید استفاده می‌شود. اگر برای جلادادن محصولات و ظروف فولادی ضدزنگ خواهان انعکاس نور آبی‌رنگ هستید واکس بنفش (موم صورتی) بهترین انتخاب است.

برای پرداخت فلزاتی مانند طلا، نقره، آهن، استیل که سطحی نسبتاً سخت دارند از واکس پولیش قرمزرنگ که میزان چربی بالایی دارد استفاده می‌شود.

از واکس سیاه برای جلادادن سطوحی مانند آلومینیوم، فولاد، مس، برنج و فلزات مشابه استفاده می‌شود. شمار مش‌های نمد بکار برده شده برای این نوع واکس کمتر از ۲۰۰ عدد می‌باشد.

واکس پولیش آبی و سبز خش بری در سطحی پایین و ضعیف را انجام می‌دهند. برای بازگرداندن درخشندگی اولیه سطوح فلزات غیرآهنی، پلاستیک یا مواد مصنوعی واکس پولیش آبی کارایی قابل‌توجهی دارد. واکس پولیش سبز نیز برای پرداخت نهایی و ظاهری آینه‌ای پیداکردن کاربرد دارد.

انواع واکس پولیش و جلای فلزات

بیشتر بدانید!

واکس دومنظوره: واکس صورتی کاربردی دومنظوره دارد و حد وسط واکس سبز و آبی می‌باشد.

واکس پولیش خورشید: واکس پولیش خورشید بر روی گیلانس درخشندگی فوق‌العاده‌ای به فلزاتی مانند استیل، برنج و برنز می‌بخشد.

واکس پولیش قوطی: این واکس کارایی وسیعی برای پرداخت زیرکاری آلیاژهایی مانند برنج، سنگ، سرب، آلومینیوم، روی و چوب دارد و دربسته بندی قوطی است.

به طور خلاصه، برای انتخاب انواع واکس پولیش به دانش آن نیازمندیم. استفاده از واکس پولیش به سطح موردنظر بستگی دارد و تفکیک رنگ این قالب‌های صابونی برای تشخیص استفاده صحیح از آنها می‌باشد. استفاده از واکس پولیش و تطبیق چرخ پولیش نیز بسیار مهم است. تطبیق نادرست چرخ پولیش مستقیماً بر استفاده از واکس پولیش تأثیر می‌گذارد؛ برای انتخاب صحیح واکس بایستی به درجه سختی ونرمی فلز نیز توجه شود.

مزایای استفاده از واکس پولیش

استفاده از انواع واکس پولیش برای جلادادن و ازبین‌بردن نواقص و ضایعات سطوح مختلف بهترین انتخاب است. واکس پرداخت‌کاری دارای ویژگی‌های ارزشمندی است؛ تعدادی از این مزایا عبارتند از:

  • جلادادن، صاف‌کردن و صیقلی نمودن سطوح فلزی و غیرفلزی.

  • ازبین‌برنده خش‌های ایجاد شده بر بدنه خودرو و اشیا فلزی اطرافمان.

  • جلادهنده و ازبین‌برنده ماتی و کدری.

  • افزایش مقاومت سطوح در برابر عوامل مخرب زای فیزیکی و شیمیایی.

  • اکسید زدایی و افزایش مقاومت الکتریکی.

انواع لوازم پرداخت کاری در ساب پولیش

صنعت پرداخت‌کاری فلزات


 

خرید و قیمت واکس پولیش

بازار رنگارنگ کالاهای وارداتی و داخلی وسوسه‌برانگیز است؛ اما آیا می‌دانستید که نتیجه نهایی مورد انتظار شما در گرو کیفیت این محصولات است، نه ظاهر خوش آب و رنگشان؟! امروزه قیمت کالاها و تولید محصولات متنوع سیری صعودی پیدا کرده است؛ این تنوع در محصول و گرانی در قیمت کار اعتمادکردن در خرید را نیز دچار اختلال کرده است. ساب پولیش به‌تمامی کاربران صنعت پرداخت‌کاری توصیه می‌کند جهت انتخابی مطمئن و مقرون‌به‌صرفه به نمایندگی‌های مطمئن مراجعه کنند.

ساب پولیش یکی از فروشندگان لوازم پرداخت‌کاری و دارنده نشان اعتماد، ساماندهی و مجوز اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی در ایران می‌باشد. ما آماده ارائه خدمات ارزشمندی از مشاوره تا فروش در زمینه انواع واکس پولیش به‌تمامی مراجعه‌کنندگان عزیزی هستیم که توجه به کیفیت محصولات به‌اندازه کمیت آنها برایشان اهمیت دارد.

سخن آخر

اکنون که با مفهوم واکس پرداخت‌کاری و انواع واکس پولیش آشنا شدید، مسلماً یکی از دلایل اصلی، علت صاف و صیقلی بودن سطوح مختلف را نیز درک و شناسایی کرده‌اید. علت تفاوت در کیفیت و درجه درخشندگی محصولات به انتخاب صحیح محصولات پرداخت‌کاری، انتخاب محصولات مرغوب و به‌کاربردن روش‌های اصولی انواع واکس پولیش قبل از آبکاری است. اگر از علاقه‌مندان و کاربران محصولات پرداخت‌کاری هستید با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی ساب پولیش می‌توانید مشاوره، خرید محصولاتی باکیفیت بالا و قیمتی کاملاً مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید.

منبع: سایت فروشگاه اینترنتی ساب پولیش

کد خبر: ۲۱۱٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha