۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
پیشرفت ۹۸ درصدی بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه خبر داد

پیشرفت ۹۸ درصدی بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه

کرمانشاه - مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به پیشرفت ۹۸ درصدی روند بازسازی مناطق زلزله زده گفت: بازسازی یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در این مناطق هنوز به اتمام نرسیده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، جلیل بالایی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به پایان رسیده است، اظهار داشت: بازسازی و بخشی از بازتوانی آسیب‌های ناشی از زلزله به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه زلزله سال ۹۶ حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت و ملت داشت است، عنوان کرد: بازسازی یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در این مناطق هنوز به اتمام نرسیده است.

بالایی با اشاره به اینکه بازسازی واحدهای باقی مانده به دلایل شخصی و حقوقی از ابتدای سال ۹۸ آغاز شده است، گفت: بیشتر واحدهای باقی مانده قبل از تخریب یک واحد بوده‌اند که اکنون به دو یا سه طبقه تبدیل شده‌اند و بازسازی آن‌ها همزمان با تورم و افزایش قیمت مصالح ساختمانی آغاز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه ۹ شهرستان و یک هزار و ۶۰۰ روستا در استان تحت تأثیر زلزله قرار گرفته است، افزود: تاکنون ۶۹۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های اداری و خدماتی از جمله بیمارستان‌ها در مناطق زلزله‌زده هزینه شده که برای اتمام آن‌ها ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

کد خبر: ۲۱٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha