۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان به توافق دست یافتند
وزیر امور خارجه:

ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان به توافق دست یافتند

وزیر امور خارجه در گفتگویی از دستیابی ایران و ایالات متحده به یک توافق برای تبادل زندانیان خبر داد و گفت: در موضوع تبادل زندانیان به یک توافق در روزهای اخیر دست یافتیم.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه خبر از دستیابی ایران و ایالات متحده به یک توافق برای تبادل زندانیان خبر داد و گفت: تبادل پیام‌ها همچنان در گفتگوهای لغو تحریم‌ها در جریان است و در موضوع تبادل زندانیان به یک توافق در روزهای اخیر دست یافتیم و اگر همه چیز از طرف آمریکا خوب پیش برود در روزهای آینده انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به بیاینه مشترک ایران، عربستان و چین گفت: ۵۰ ساعت گفتگو در سطح آقای شمخانی و همتای سعودی خود و مقامات چینی صورت گرفت که در نهایت منجر به صدور بیانیه شد. در چارچوب این توافق، مقرر شد از زمان انتشار بیانیه سه جانبه، بازگشت روابط به حالت طبیعی اعلام شود و برای این، منتظر زمان هیچ طرف نباشند و ظرف دو ماه وزرای خارجه دو طرف با یکدیگر دیدار کنند و نسبت به تبادل سفرا و انتخاب سرکنسولگری‌ها در شهرهای جده و مشهد مذاکرات انجام گردد.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: توافق تهران و ریاض در راستای منافع دو ملت است و در راستای صلح و امنیت منطقه انجام می‌شود و این توافق علیه هیچیک از کشورهای مسلمان منطقه نخواهد بود. موضوعاتی از جمله یمن، سوریه، افغانستان و منازعه اوکراین وجود دارد که این موضوعات سازوکار دوجانبه خود را دارد.

امیرعبداللهیان گفت: ایران مانند همیشه مذاکره را راه حل اصلی می‌داند. تداوم جنگ راه حل نیست و شرایط را پیچیده‌تر می‌کند. امیدواریم در چارچوب توافقی که انجام شده علاوه بر دو ملت همه کشورهای مسلمان در منطقه از مواهب آن برخوردار شوند.

وی ادامه داد: طبعاً کشورها در راستای منافع خودشان اقدام خواهند کرد و اینگونه نیست که در این توافق تصمیمات کشورها، تصمیمات نیروهای مقاومت منطقه در مقابل تجاوزگری‌ها و تهدیدات رژیم صهیونیستی نادیده گرفته شود. هر موضوعی در جای طبیعی خودش قرار دارد و بازگشت روابط ایران و عربستان به حالت طبیعی در چارچوب این گفت‌وگوها و مذاکرات انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۱۱٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha