۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
هزینه ارتودنسی فک بالا در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه ارتودنسی فک بالا در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

هزینه ارتودنسی فک بالا به عوامل بسیار متفاوتی بستگی دارد.

هزینه ارتودنسی فک بالا به عوامل بسیار متفاوتی بستگی دارد. وضعیت دندان های فک بالا و پایین، سن بیمار، نوع اسکلت و ساختار صورت، بعضی از عوامل تاثیرگذار در قیمت ارتودنسی فک بالا می باشد. شایان ذکر است که این هزینه، بسته به نوع درمان، تجهیزات استفاده شده و طول دوره درمان، می تواند بسیار متغیر باشد. هزینه ارتودنسی فک بالا در ایران بین ۲۰ – ۵۰ میلیون تومان بوده و در خارج از آن، بین ۲۰۰۰ الی ۷۰۰۰ هزار دلار می باشد. ارتودنسی فک بالا، یک روش درمانی برای بهبود ترتیب و استحکام دندان ها می باشد که در ادامه به بررسی عوامل موثر در هزینه ارتودنسی فک بالا پرداخته می شود.

عوامل تاثیرگذار در هزینه ارتودنسی فک بالا

از جمله عواملی که در تعیین هزینه ارتودنسی فک بالا موثر می باشد، عبارت است از:

  • نوع درمان

منظور از نوع درمان، میزان پیچیدگی ارتودنسی، جنس براکت های استفاده شده و نیاز بیمار می باشد. طبیعی است که، هر چقدر پیچیدگی ارتودنسی فک بالا بیشتر باشد، قیمت آن نیز گران تر می شود. همچنین استفاده از براکت های فلزی، شفاف و یا زیرینی، می تواند بر روی هزینه تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

  • مدت زمان درمان

بسته به میزان جابجایی دندان، شدت ناهنجاری ها و روش درمانی انتخاب شده، مدت زمان و هزینه ارتودنسی فک بالا می تواند متفاوت باشد. به طور معمول، مدت زمان لازم برای درمان کامل و رسیدن به نتیجه مطلوب، ۱۲ الی ۲۴ ماه می باشد.

  • تجربه، سابقه و تخصص پزشک

بدیهی است، پزشکانی که تجربه و تخصص بیشتری را داشته باشند، هزینه بیشتری را دریافت کنند. شایان ذکر است که، افراد با تخصص بالاتر، می توانند بهترین نتیجه را در زمان کمتری به ارمغان بیاورند. بنابراین، نباید تنها بر روی قیمت تمرکز نمود.

  • هزینه های جانبی

از جمله این موارد، عبارت است از: هزینه مشاوره اولیه، عکس برداری، هزینه ویزیت های پیاپی و موارد این چنینی.

نوع درمان ارتودنسی مناسب فک بالا شما چیست؟ هزینه آن چقدر است؟

انتخاب نوع درمان، همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، به  وضعیت دندان ها بستگی دارد. ارتودنسی فک بالا را می توان به روش های متفاوت انجام نمود. این موارد، عبارت است از:

انواع روش های ارتودنسی فک بالا

  1. استفاده از براکت های فلزی: در این روش براکت ها با سیم های فلزی به دندان چسپیده و بر روی آن ها فشار اعمال می شود.
  2. براکت های سفید یا شفاف: همانند براکت های فلزی، با این تفاوت که بی رنگ یا سفید هستند و زیاد به چشم نمی آیند.
  3. براکت های لینگوال: در این روش، براکت ها در ناحیه داخلی دندان وصل می شوند و از بیرون قابل مشاهده نیستند.

هزینه هرکدام از این روش ها کاملا متفاوت می باشد و بر اساس معیارهایی که در پیش تر به آن اشاره شد، مشخص می شود. لازم به ذکر است، قیمت براکت های ارتودنسی فلزی، ۳ الی ۶ میلیون تومان و براکت های شفاف، حدود ۵ الی ۹ میلیون تومان می باشد.

درمان ارتودنسی فک بالا چه خطراتی را ممکن است داشته باشد؟

از جمله خطراتی که ممکن است به وجود بیاید، عبارت است از:

  • احتمال ایجاد آسیب در دندان ها به صورت دائمی: در صورتی که ارتودنسی فک بالا توسط پزشک متخصص انجام نشود، یا اینکه مراقبت های بعد از آن به درست انجام نشود، ممکن است به صورت دائمی به دندان و لثه آسیب جدی وارد شود.
  • خطر بروز مشکلات گوارشی: پس از نصب ارتودنسی، به علت درست جویده نشدن غذا، ممکن است مشکلاتی نظیر درد شکم، تهوع و موارد این چنینی رخ دهد.
  • بروز عفونت: در صورتی که، پس از نصب براکت ها، بهداشت دهان و دندان به درستی رعایت نشود، ممکن است تورم، درد و یا حساسیت های مختلفی ایجاد شود که حتما می بایست به پزشک مراجعه نمود.
  • خطر کنده شدن براکت ها: پس از نصب براکت ها، مصرف بعضی از مواد غذایی باید محدود شود. در صورتی که این موارد رعایت نشود، براکت ها ممکن است کنده شوند و به صورتی تصادفی بلعیده شوند که می بایست سریعا به پزشک مراجعه نمود.

انواع روش های پرداخت هزینه ارتودنسی فک بالا

انواع روش های پرداخت هزینه ارتودنسی فک بالا

ممکن است هزینه ارتودنسی فک بالا، بسیار متغیر باشد. بهتر است کلینیکی انتخاب شود که روش های پرداختی متفاوتی را داشت باشد. از جمله روش های پرداختی، عبارت است از:

  • پرداخت اقساطی: این روش، در بیشتر بیمارستان ها و کلینیک ها وجود دارد و افراد می توانند هزینه ارتودنسی فک بالا را ماهانه پرداخت کنند.
  • پرداخت با بیمه: لازم به ذکر است که بیمه به عمل های زیبایی تعلق نمی گیرد. البته اگر ارتودنسی بیشتر جنبه درمانی داشته باشد، ممکن است بعضی از مراکز درمانی، پرداخت با بیمه را قبول کنند.
  • استفاده از وام: به طور کلی، برای پرداخت هزینه دندانپزشکی، برخی از بانک ها و شرکت های مالی، امکان دریافت وام را فراهم نموده اند که می تواند کل، یا قسمتی از هزینه را پرداخت کند.

تغذیه مناسب پس از ارتودنسی فک بالا

رعایت نکردن رژیم غذایی اصولی، ممکن است به دندان ها آسیب برساند. در این بخش به بررسی نکات مهم در تغذیه پس از ارتودنسی پرداخته می شود که با رعایت آن می توان از مشکلات احتمالی جلوگیری نمود.

  • مصرف مواد غذایی با کلسیم بالا: انواع لبنیات، شیر، ماهی، سبزیجات و غیره، می تواند بسیار مفید باشد.
  • مصرف مواد غذایی نرم: پس از ارتودنسی، ممکن است تا چند روز دندان درد به وجود آید. در این دوره بهتر است از غذاهای نرم و خنک استفاده شود. مصرف غذاهای گرم ممکن است باعث ایجاد خارش شود. به طور کلی می توان غذاهایی نظیر انواع پوره، کره بادام زمینی، موز، ماست و غیره استفاده نمود.

جمع بندی

با توجه به موارد گفته شده در ارتباط با هزینه ارتودنسی فک بالا، خطرات، رژیم غذایی و روش های پرداختی آن، سیمادنت کلینیک (https://simadentclinic.com/) با بهره گیری از جدیدترین تجهیزات پزشکی نظیر قالب گیری و اسکنر دیجیتال، توانسته است تا خطای انسانی را به حداقل برساند و بهترین نتیجه را به زیباجویان ارائه دهد. همچنین روش های پرداختی متفاوتی در کلینیک سیمادنت وجود دارد از جمله امکان پرداخت اقساطی تا افراد بتوانند هزینه ارتودنسی فک بالا را راحت تر پرداخت نمایند.

کد خبر: ۲۱۱٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha