۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
گازرسانی به ۱۲۵ روستای کوهستانی و صعب العبور گیلان
مدیرعامل شرکت گاز گیلان خبر داد:

گازرسانی به ۱۲۵ روستای کوهستانی و صعب العبور گیلان

رشت - مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: ۱۲۵ روستای صعب العبور و کوهستانی استان در دست گازرسانی است که مشعل ۲۰ روستا دهه فجر روشن می‌شود.

به گزارش بازار، به نقل از شرکت گاز گیلان، حسین اکبر با بیان اینکه شرکت گاز استان گیلان با بهره مندسازی همه شهرها و دو هزار و ۱۵ روستا، درصد متوسط بهره مندی خانوارهای استان را به ۹۸ درصد افزایش داده است، افزود: درصد بهره مندی روستایی استان به ۹۵.۱ درصد رسیده و این درحالیست که متوسط بهره مندی خانوارهای روستایی درسطح کشور ۷۹ درصد است.

وی به گاز دار بودن ۵۱ شهر گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: تمامی شهرها به غیر از ماسوله (به دلیل داشتن بافت تاریخی) از نعمت گاز برخوردار هستند و درصد بهره مندی شهری در گیلان۹۹.۹۷ درصد است که از متوسط کشوری (۹۷.۵ درصد) بیشتر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان بیان کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار و ۹۱۵ کیلومتر در گیلان شبکه گاز اجرا و بیش از ۵۹۱ هزار انشعاب گاز در استان نصب شده است.

اکبر، تعداد مشترکین گاز استان را در حال حاضر بیش از  یک میلیون و ۸۶ هزار مشترک عنوان و تصریح کرد: از این تعداد مشترک ۷۷ هزار و ۵۵۵ مشترک تجاری، پنج هزار و ۶۶۶ مشترک صنعتی، ۶۳۰ هزار و ۱۸۲ مشترک خانگی شهری و ۳۷۳ هزار و ۲۵۶ مشترک خانگی روستایی و سه مشترک نیروگاهی است.

وی در پایان از برنامه ریزی این شرکت برای اجرای عملیات گازرسانی به ۱۲۵روستای صعب العبور و کوهستانی استان گیلان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۰ روستا در دهه فجر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر: ۲٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha