۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی استان سمنان | «مو سفیدها» باقی ماندند
بازار گزارش می‌دهد؛

برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی استان سمنان | «مو سفیدها» باقی ماندند

سمنان- انتخابات اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد و چهره ۱۵ نفر منتخب در نهایت مشخص شد منتخبانی که در میانشان همان چهره‌های همیشگی وجود دارد.

بازار، گروه استان‌ها: انتخابات دهمین دوره اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان برگزار شد و ۲۷ نفر برای کسب ۱۵ کرسی با هم به رقابت پرداختند. رقابتی که نتیجه آن از ابتدا به دلیل کمتر استقبال کردن افراد برای نامزدی، تقریباً مشخص بود.

نمایندگان بازرگانان و فعالان و تولید گران حوزه های معدنی، کشاورزی و ... باز هم در دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی نشان دادند که چندان به نیروی جوانی اعتقاد ندارند و بازهم ۱۵ نفر برگزیده اتاق بازرگانی سمنان را از میان موی سپیدان انتخاب کردند.

انتخابات برای دهمین دوره اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد و حدوداً اکثر چهره های سابق در فهرست جدید نیز حائز اکثریت آراء شدند

چندین دوره است که جوان‌ترین عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی سمنان دهمین سال بازنشستگی خود را جشن می‌گیرد اما گویا قرار است در بازهم بر همان پاشنه بچرخد و این بار هم تصمیم تولیدگران و فعالان بخش خصوصی بر این بود که به نیروی جوانی اعتماد نشود و حدوداً همان چهره‌های سابق باز هم امسال در پارلمان بخش خصوصی گرد هم بیایند.

اهمیت اتاق بازرگانی

اتاق بازرگانی در واقع یک نوع پارلمان بخش خصوصی در هر استان است که حتی می‌تواند طرح به دولت و مجلس شورای اسلامی نیز پیشنهاد کند و از این بابت می تواند اهمیت بسیاری داشته باشد از سوی دیگر این اتاق، دبیری شورای گفتگوی بین بخش خصوصی و دولت را هم برعهده دارد و در نتیجه در بزنگاه های حساس اقتصادی و برنامه‌ریزی استان سمنان مانند دیگر نقاط کشورمان، نقش حیاتی خواهد داشت.

شاید این اهمیت است که سبب می‌شود هر دوره بازرگانان و تجار و فعالان تولیدی در بخش های صنعتی، معدنی و کشاورزی به جوانان اعتماد نکرده و به چهره‌هایی که غالباً با تجربه هستند رای بدهند و آنان را راهی پارلمان بخش خصوصی استان سمنان کنند تصمیمی که به هر صورت قابل احترام است.

به هر حال انتخابات برای دهمین دوره اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد و حدوداً اکثر چهره های سابق در فهرست جدید نیز حائز اکثریت آراء شدند و در راس آن‌ها علی اصغر جمعه‌ای رئیس کنونی اتاق بازرگانی سمنان که چند سال دیگر می تواند از اتاق بازرگانی سمنان بازنشست شود، قرار دارد. او توانست با ۷۲ رای بیشترین میزان رای را به خود اختصاص دهد.

برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی استان سمنان | «مو سفیدها» باقی ماندند

نتایج مشخص شد

انتخابات اتاق بازرگانی سمنان در چهار بخش برگزار می شود و ترکیب ۱۵ نفره برگزیدگان باید به این شکل باشد پنج نفر از بازرگانان، پنج نفر از صنعت، دو نفر از معدن و سه نفر از کشاورزی لذا به همان نسبت نامزدها نیز در بخش های مختلف متفاوت بودند.

در بخش بازرگانی پنج نفری که بیشترین رای را آورده و به نوعی برگزیده هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان سمنان خواهند بود عبدالله اکبری راد و سعید ترکمان دهنوی با ۷۱ و ۶۵ رای محمد علی ترابی با ۴۳ رای، محمد خاکپور با ۴۰ رای و در نهایت احمد عجم حسنی با ۳۴ رای بودند.

اعضای برگزیده بعداً در مجمع اصلی هیئت مدیره اتاق بازرگانی سمنان را تشکیل می‌دهند

در بخش صنعت محمد جعفری با ۶۴ رای امیر حسین شقاقی خوش خلق با ۵۰ رای، فرج الله معماری با ۴۱ رای شهرام پرویز با ۳۶ رای و امیر رضا فیض با ۳۱ رای منتخبان اتاق بازرگانی شدند در بخش معدن علی اصغر جمعه ای با ۷۱ رای و حمید علوی با ۵۴ رای دو نفر برگزیده نام گرفتند و در بخش کشاورزی نیز عبدالحمید دربانیان با ۶۹ رای، مهدی حداد با ۵۲ رای و بهروز احمدی با ۳۷ رای نفرات اول تا سوم شدند.

برگزیدگان در ابتدای راه

اعضای برگزیده بعداً در مجمع اصلی هیئت مدیره اتاق بازرگانی سمنان را تشکیل می دهند و از نهایت نیز رئیس، نایب رئیس و روسای کمیته های مختلف اتاق بازرگانی استان سمنان مشخص خواهد شد. یکی از انتقاداتی که با اتاق سمنان می شود میانگین سن بسیار بالای اعضای هیئت مدیره آن است و لذا در دوره جدید هم به نظر می رسد بازهم شاهد تکرار همان رویه باشیم.

یکی از مسائلی که به خصوص در دوره اخیر اتاق بازرگانی سمنان به مثابه یک انتقاد بیشتر به آن پرداخته شده این است که اتاق به نوعی یک نواختی و تمرکز تمام امور در مرکز استان سمنان دچار شده است برای مثال سوالی که همواره رسانه ها از مسئولان اتاق دارند این است که در پنج سال اخیر چند نشست اتاق بازرگانی در جایی خارج از سمنان برگزار شده است.

از سوی دیگر به نظر می رسد احصای درست ظرفیت های اقتصادی و قابل سرمایه گذاری یکی دیگر از مسائلی است که اتاق باید بهتر و بیشتر به آن بپردازد حال باید دید که ترکیب جدید که البته چندان هم نمی توان آن را ترکیب جدید نام نهاد چرا که نام ها غالباً تغییر نکردند، در دوره جدید مدیریتی اتاق چه کارنامه ای را رقم خواهند زد.

کد خبر: ۲۱۱٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha