۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
صرفه جویی ۹۶۰ میلیون دلاری در سوخت با نوسازی ناوگان حمل و نقل
معاون حمل و نقل سازمان راهداری اعلام کرد

صرفه جویی ۹۶۰ میلیون دلاری در سوخت با نوسازی ناوگان حمل و نقل

قربانی، معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: با نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور، سالانه ۹۶۰ میلیون دلار از محل کاهش مصرف سوخت این ناوگان صرفه جویی خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مهران قربانی در مراسم آغاز به کار سامانه ثبت نام متقاضیان نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای که صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، افزود: در این طرح، از محل نوسازی ناوگان بر اساس مصوبه شورای اقتصاد در طرح کلید به کلید، ۵ هزار دستگاه و در طرح استفاده از توان تولید داخل کامیون با استفاده از قراردادهای منعقد شده با تولید کنندگان داخلی حداقل ۲۰ هزار دستگاه خودروی جدید وارد ناوگان خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر اساس بند ث ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور نیز حداقل ۲۰ هزار دستگاه کامیون دارای عمر کمتر از سه سال به شرط داشتن استانداردهای لازم وارد خواهد شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: قبل از سال ۱۳۹۳ حدود ۱۳ هزار دستگاه و بین سال‌های ۹۳ تا ۹۸، پنج هزار و ۱۸۸ دستگاه کامیون جدید تحویل متقاضیان شده است که در مقایسه با حجم بالای ناوگان جاده‌ای عدد ناچیزی است.

وی افزود: هم اکنون ۳۴۶ هزار و ۲۴۳ کامیون در ناوگان کشور فعال است که میانگین سن آن‌ها ۱۹ سال است و ۸۶۳ کامیون بالای ۵۵ سال، ۳ هزار و ۲۷۵ کامیون بالای ۵۰ سال و ۵۲ هزار و ۲۶۲ کامیون بالای ۴۰ سال در ناوگان ما تردد می‌کنند که در این طرح، نوسازی این ناوگان فرسوده که موجب خسارات بالای زیست محیطی و اقتصادی به کشور شده، هدف گذاری شده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری ادامه داد: هم اکنون طبق استانداردها حداقل ۳۰ درصد ناوگان باری کشور فرسوده است و امیدواریم با نوسازی ناوگان، سن متوسط ناوگان به ۱۴ و نیم سال کاهش یابد.

کد خبر: ۲۱٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha