۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
 ضرر ۷۰ میلیارد دلاری در بازار ارزهای دیجیتال پس از سقوط بیت‌کوین

ضرر ۷۰ میلیارد دلاری در بازار ارزهای دیجیتال پس از سقوط بیت‌کوین

بیت کوین، در روز جمعه به زیر ۲۰۰۰۰ دلار و موجب ضرر ۷۰ میلیارد دلاری دارندگان ارزهای دیجیتال شد.

به گزارش بازار، پس از اینکه بزرگترین رمز ارز، بیت کوین، در روز جمعه به زیر ۲۰۰۰۰ دلار رسید، در کمترین سطح در حدود دو ماه اخیر، بازار ارزهای دیجیتال در عرض ۲۴ ساعت بیش از ۷۰ میلیارد دلار ضرر کرد؛ این به دنبال فروش در بازار سهام ایالات متحده و سقوط بانک سیلورگیت، وام دهنده اصلی صنعت کریپتو بود.

بیت کوین بیش از ۸.۶ درصد کاهش یافت و به حدود ۱۹.۸ هزار دلار رسید و اتر نیز تقریباً با همین درصد کاهش به حدود ۱.۴ هزار دلار رسید.

ارزهای رمزپایه به دلایل مختلفی از جمله کاهش سهام ایالات متحده، به ویژه سهام‌های فهرست شده در شاخص نزدک شرکت‌های فناوری که روز پنجشنبه با کاهش قیمت بسته شد و همچنین ترس از سقوط برخی از شرکت‌های مرتبط با صنعت وام دهی مانند "سیلورگیت"، سقوط کردند.

سهام ایالات متحده به دلیل انتظارات فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است سریعتر از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، نرخ بهره را افزایش دهد، تحت فشار هستند؛ به ویژه پس از اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در روزهای گذشته که نشان داد ممکن است نرخ بهره افزایش یابد و بالاتر از حد انتظار باقی بماند.

پس از ورشکستگی صرافی ارزهای دیجیتال (FTX) و شرکت (BlockFi) سرمایه‌گذاران و افزایش نظارت بر مقررات آنها، چشم‌انداز سودآوری صنعت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ به شدت کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۱۱٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha