۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
جدیدترین روش‌ های رنگ آمیزی نمای ساختمان

جدیدترین روش‌ های رنگ آمیزی نمای ساختمان

نماهای ساختمان به گذشت زمان بر اثر دلایل مختلفی اعم از آلودگی هوا، باران اسیدی و تابش مستقیم نور خورشید زیبایی و تازگی خود را از دست می‌ دهند.

به گزارش بازار، نماهای ساختمان به گذشت زمان بر اثر دلایل مختلفی اعم از آلودگی هوا، باران اسیدی و تابش مستقیم نور خورشید زیبایی و تازگی خود را از دست می‌ دهند. یکی از راه‌ هایی که شما می‌ توانید طراوت را به نمای ساختمان خود بازگردانید رنگ آمیزی نمای ساختمان می‌ باشد.

از گذشته تا به امروز مراحل نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان متعددی وجود داشته است که یکی از به صرفه ترین روش‌ های رنگ آمیزی ساختمان با استفاده از طناب می‌ باشد؛ این روش هزینه‌ های بسیار کمتر و مناسب‌ تری نسبت به دیگر روش‌ ها را دارد.

امروزه شرکت‌ های بزرگ بسیاری وجود دارند که در حوزه رنگ آمیزی نمای ساختمان فعالیت دارند، شرکت نانو پودر توس به صورت حرفه‌ای در زمینه نقاشی ساختمان فعال می‌باشد. در ادامه به صورت کامل شما را با جدیدترین روش‌ های رنگ آمیزی ساختمان آشنا خواهیم کرد. البته به این نکته توجه داشته باشید مراحل نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان شما باید با توجه به عوامل متعددی اعم از معماری ساختمان و... انتخاب شود.

معرفی انواع رنگ نمای ساختمان

امروزه رنگ آمیزی نمای ساختمان با استفاده از رنگ‌ های متنوعی صورت می‌گیرد. با توجه به پارامتر هایی اعم از نوع نما ، میزان رطوبت و فرسایش و... باید در بین گزینه‌ ها بهترین را انتخاب کنید. در ادامه معرفی انواع رنگ نمای ساختمان برای شما شرح داده‌ایم:

  • رنگ اکریلیک نما

در صورتی که شما قصد دارید بهترین نوع رنگ نمای ساختمان را انتخاب کنید، بهتر است به سراغ رنگ اکریلیک نما بروید. این رنگ دارای مزیت‌ های بی شماری اعم از ضد قارچ، مقاوم در برابر اشعه‌های UV، بی بو و… می‌ باشد.

رنگ اکریلیک نما برای رنگ آمیزی نمای ساختمان

همان طور که در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم رنگ آمیزی نمای ساختمان باید با توجه به پارامترهای مختلفی صورت گیرد، این رنگ مخصوص نماهای گچی و نماهای سیمانی پیشنهاد می‌شود. رنگ اکریلیک نما امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ ترین رنگ‌ های نما به شمار می‌رود که دارای مقاومت بالا و درخشندگی زیبایی می‌ باشد. در این نوع رنگ شما می‌توانید طیف‌های متنوعی را با توجه به نیاز خود خریداری کنید.

  • رنگ روغنی

رنگ روغن از دیگر رنگ‌ هایی است که می‌ خواهیم در معرفی انواع رنگ نمای ساختمان به آن بپردازیم. این رنگ تقریباً برای تمامی نماها قابل استفاده می‌ باشد. به این نکته توجه داشته باشید در رنگ روغن از حلال‌ های نفتی مانند تینر نیز استفاده می‌شود. رنگ‌ های روغنی از دیگر رنگ‌ های محبوب برای نمای ساختمان به شمار می‌رود که دارای مقاومت بسیار بالا، درخشندگی خیره کننده و تنوع رنگی بسیار زیادی است.

  • رنگ نانو

در رنگ آمیزی نمای ساختمان از رنگ نانو می‌توان با اطمینان خاطر بیشتری استفاده کرد، زیرا این رنگ دارای ساختار نانومتری و مقاوم در برابر نفوذ رطوبت می‌باشد.

  • رنگ اپوکسی

در معرفی انواع رنگ نمای ساختمان شما باید با تمامی رنگ‌ های ساختمان آشنایی داشته باشید تا بتوانید با توجه به نیاز خود بهترین را انتخاب کنید. یکی از رنگ‌ های نما، رنگ اپوکسی می‌ باشد. این رنگ به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر فرسایش و موارد دیگر دارد در نمای ساختمان به خصوص در کف ‌پوش‌های ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • رنگ پلی اورتان

از دیگر رنگ‌ هایی که شما می‌ توانید در این راه از آن استفاده کنید رنگ پلی اورتان می‌باشد. این محصول دو جزئی به شمار می‌ رود، به زبان ساده‌ تر بر پایه رزین پلی اورتان تهیه و تولید شده است. یکی از اصلی‌ ترین مزیت‌ های رنگ پلی اورتان نما، این است که در مدت زمان بسیار کوتاهی خشک خواهد شد.

این نوع از رنگ‌ های ساختمانی دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر اشعه نور خورشید و باران‌ های اسیدی هستند. شرکت نانو پودر توس دارای تمامی طیف رنگ‌ های برای رنگ آمیزی ساختمان در انواع مختلفی می‌باشد که شما می‌توانید با خیال راحت آن‌ ها را در بالاترین کیفیت ممکن خریداری کنید.

جدیدترین روش‌ های رنگ آمیزی نمای ساختمان

ویژگی‌ های رنگ نمای ساختمان

در بالاتر به صورت کامل به معرفی انواع رنگ نما ساختمان پرداختیم. حال بهتر است با ویژگی‌ هایی که رنگ ساختمان باکیفیت دارد آشنایی داشته باشید. برخی از این ویژگی‌ ها می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاصیت الاستیک بالا
  • رنگ نما باید قابلیت شستشو داشته باشد
  • رنگ نما باید در برابر گرما و سرمای بیرون مقاوم باشد
  • رنگی را انتخاب نمایید که مزیت براق بودن را داشته باشد
  • رنگ‌ های نمای بافت دار به دلیل غلظت بالایی که دارند مناسب‌ تر می‌باشند
  • از دیگر ویژگی رنگ نمای ساختمان می‌توان به عدم اشتعال پذیری آن اشاره کرد
  • رنگ‌ های نما باید دارای کیفیت بالا و منسجم باشد و با گذر زمان از هم گسسته نشود
  • می‌ دانیم که رنگ نما به صورت مستقیم با شرایط جوی ارتباط دارد، در کنار بهبود ظاهر ساختمان باید عایق رطوبتی مناسبی نیز باشد
  • رنگی که شما قصد انتخاب آن را دارید باید زیبایی مناسبی داشته باشد، علاوه بر این طول عمر این زیبایی باید به اندازه کافی حفظ شود.
  • نمای ساختمان به صورت مستقیم در معرض نور خورشید قرار گرفته است، در نتیجه رنگ نمای باید مقاومت بالایی در برابر اشعه یو وی داشته باشد.

بهترین روش رنگ آمیزی نما

معرفی بهترین روش رنگ آمیزی نما ساختمان

امروزه رنگ آمیزی نمای ساختمان به دو صورت با استفاده از طناب و یا همان بدون داربست و با استفاده از داربست صورت می‌گیرد. شما باید با توجه به عوامل متعددی بهترین روش برای رنگ آمیزی را در نظر داشته باشید و از آن استفاده کنید. به عنوان مثال معماری ساختمان ، محیط اطراف در انتخاب روش رنگ آمیزی تأثیر می‌گذارند.

به صورت کلی استفاده از طناب به عنوان بهترین روش برای رنگ آمیزی ساختمان به شمار می‌رود. مزیت‌ های بی شماری که این روش به همراه خود دارد باعث شده است که نسبت به دیگر روش‌ ها از محبوبیت بالاتری برخوردار شود. به عنوان مثال وجود سرعت انجام کار، قیمت کمتر و کیفیت کار، عدم ایجاد مزاحمت و… باعث شده است استفاده از طناب به عنوان روش رنگ آمیزی نما بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

مراحل نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان

رنگ آمیزی نمای ساختمان با استفاده از طناب در سطح‌ های متنوع دارای اصول کلی و مشابهی می‌ باشد. تنها تفاوت در این میان می‌توان به نوع نما و انتخاب رنگ اشاره کرد. در ادامه شما را با مراحل نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان بیشتر آشنا خواهیم کرد:

گام اول:

در اولین گام مراحل نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب، با استفاده از دستگاه واترجت نمای ساختمان به صورت کامل شستشو داده می‌شود. در این مرحله باید تمامی آلودگی‌های خارجی اعم از گردوغبار، پوسته‌های اضافه ساختمان، شوره و... به صورت کامل از نما پاک سازی شوند.

گام دوم:

در گام دوم از مراحل نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان این است که محیط مشخصی را برای رنگ آمیزی ساختمان انتخاب کنید. بدون شک می‌دانیم که در رنگ آمیزی نمای ساختمان نیاز است تا بتونه و رنگ‌ها ساخته شوند؛ در نتیجه باید قلم و دیگر ابزارهای لازمه را شستشو دهید. به احتمال زیاد بخش‌هایی از ساختمان با این مواد آلوده خواهند شد، در نتیجه بهتر است برای هر نوع آلودگی احتمالی و بی نظمی یک محوطه مشخصی را برای این عمل انتخاب کنید.

جدیدترین روش‌ های رنگ آمیزی نمای ساختمان

جدیدترین روش‌ های رنگ آمیزی نمای ساختمان

گام سوم:

در گام سوم، شما باید ترک‌هایی که در نما وجود دارند را با استفاده از بتونه به یک سطح کاملاً صاف و یکنواخت برسانید.

گام چهارم:

با استفاده از پرایمر ترک‌های مویی را باید بپوشانید و زیرسازی نمای ساختمان را انجام دهید. با این عمل شما یک لایه بین رنگ و سطح ایجاد کرده‌اید، این امر باعث می‌شود که چسبندگی بیشتر و طول عمر بالاتری برای رنگ‌های ساختمانی داشته باشید.

گام پنجم:

در رنگ آمیزی ساختمان شما موظف هستید تا سطح‌هایی که قصد رنگ آمیزی آن را ندارید را پوشش دهید. به عنوان مثال شیشه‌های ساختمان، کف حیاط و.. باید به صورت کامل پوشانده شود؛ زیرا رنگ‌هایی که برای نما استفاده می‌شوند دارای مقاومت بالایی هستند و پاک کردن آن‌ها بسیار کار دشواری است.

گام ششم:

گام ششم از مراحل نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان این است که با استفاده از ابزارهایی مانند قلم مو، غلتک، پیستوله یا دستگاه ایرلس رنگ آمیزی صورت گیرد.

مزایای استفاده از رنگ نمای ساختمان

رنگ آمیزی نمای ساختمان چه مزایای دارد؟

امروزه استفاده از رنگ آمیزی ساختمان دارای مزیت‌ های بی شماری می‌ باشد. یکی از مزایای استفاده از رنگ نمای ساختمان و اصلی‌ ترین آن می‌ توان به بهبود ظاهر ساختمان اشاره کرد. با این حال رنگ آمیزی نمای ساختمان دارای کاربرد های بی شمار دیگری است که به همراه خود مزایای استفاده از رنگ نمای ساختمان می‌آورد.

برخی از این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محافظت از نمای بیرونی ساختمان در برابر شرایط آب و هوایی
  • افزایش ارزش ساختمان
  • تغییر سبک ساختمان
  • رفع عیوب سطحی نما
  • افزایش طول عمر تزئینات و کنده‌کاری‌های نمای ساختمان
  • محافظت در برابر پوسیدگی و لکه دار شدن نما
  • محافظت در برابر رطوبت
  • تنوع الگوها و رنگ‌ها

سخن آخر

امروزه یکی از راهکار هایی که برای زیباسازی ساختمان مورد استفاده قرار می‌ دهند، رنگ آمیزی نمای ساختمان می‌ باشد. با استفاده از این روش افراد می‌توانند نمای ساختمان خود را جلوه جدیدی دهند. ممکن است به این فکر کرده باشید که مراحل نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان کار بسیار ساده و آسانی می‌باشد، اما کاملاً برخلاف این مورد است.

معرفی انواع رنگ نمای ساختمان و انتخاب صحیح آن می‌ تواند تأثیرات بسزایی در رنگ آمیزی نما داشته باشد و خروجی بهتری را برای ساختمان به ارمغان آورد.

کد خبر: ۲۱۱٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha