۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
حجم آب سد چراغ ویس به بیش از ۴۴ میلیون متر مکعب رسید
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان:

حجم آب سد چراغ ویس به بیش از ۴۴ میلیون متر مکعب رسید

سنندج – مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان از افزایش حجم آب سد چراغ ویس به بیش از ۴۴ میلیون متر مکعب بعد از بارش های چند روز اخیر خبر داد.

آرش آریانژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بارش های اخیر در استان کردستان و افزایش حجم روان آب ها در سراسر این استان، اظهار کرد: خوشبختانه به دلیل بارش های خوب در سراسر استان، حجم آب سدهای کردستان نیز با افزایش قابل توجهی مواجه بوده است.

وی ادامه داد: بارش های اخیر در حوضه سد چراغ ویس باعث شده است که حجم ورودی آب به این سد با افزایش مواجه شده و به همین دلیل برای کنترل سیلاب های احتمالی دریچه این سد به صورت کامل بازگشایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان بیان کرد: هم اکنون حجم آب سد چراغ ویس بالغ بر ۴۴ میلیون متر مکعب است و از دو روز قبل نیز دریچه های سد به صورت کامل بازگشایی شده است.

وی هدف از بازگشایی دریچه های سد را کنترل سیلاب های احتمالی عنوان کرد و افزود: بازگشایی دریچه های سد باعث افزایش دبی رودخانه چم خان شده است.

آریا نژاد افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد از ظرفیت سد چراغ ویس سقز خالی شده است و به همین دلیل ما آمادگی داریم که سیلاب های احتمالی را کنترل نموده و با این کار از بروز خسارت جلوگیری خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر لزوم رعایت موارد ایمنی به ویژه برای ساکنین پایین دست سد چراغ ویس، یادآور شد: تردد و اتراق برای ساکنان روستاهای حاشیه رودخانه ممکن است احتمال وقوع حادثه جبران ناپذیر را رقم بزند و به همین دلیل انتظار می رود که مسائل ایمنی در این خصوص رعایت شود.

بارش های چند روز اخیر در استان کردستان که بیشتر به صورت باران بود رکورد بارش های شبانه روزی در شماری از شهرستان های استان را جابجا کرد و شدت بارش ها در بعضی از مناطق استان به حدی بود که موجب آب گرفتگی معابر عمومی شد.

شدت بارش ها همچنین شماری از رودخانه های فصلی و خشک شده استان کردستان را دوباره به جریان انداخته و در بعضی از مناطق هم باعث بروز سیلاب شد.

گزارش های اداره کل هواشناسی استان کردستان حاکی است که میزان بارش در طول یک شبانه روز در شهرستانی همچون مریوان به بیش از ۱۰۰ میلیمتر رسیده است و بارش در دیگر شهرستان های استان نیز کم و بیش شدید گزارش شده است.

کد خبر: ۲۱۱٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha