۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
۱۴۰ درصد تعهد اشتغال استان سمنان محقق شد
هاشمی به بازار گفت:

۱۴۰ درصد تعهد اشتغال استان سمنان محقق شد

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۴۰ درصد از میزان تعهد اشتغال استان در بخش دولتی و غیردولتی تاکنون محقق شده است، گفت: بالغ بر ۱۵ هزار شغل در بخش دولتی ایجاد شده است.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه اولویت بخشی به اشتغال روستاهای در زمره سیاست های اقتصادی استان سمنان است، ابراز کرد: استان سمنان در تعهدات اشتغال و همچنین راستی آزمایی سازمانه رصد اشتغال وزارت کشور رتبه سوم کشور را بین دیگر استان ها به دست آورده که نشان می دهد توجه خاصی به مقوله اشتغال در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه اولویت سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغال زایی نیز روستاهای استان سمنان خواهد بود، افزود: ما باید به جایی برسیم که در هیچ روستایی هیچ جوانی دغدغه اشتغال نداشته باشد.

استاندار سمنان با بیان اینکه چه در زمینه فرصت ها و تسهیل گری و چه در زمینه تسهیلات بانکی، اشتغال واقعی در استان سمنان ایجاد شده است که نشان از عزم جدی دستگاه های اجرایی دارد، ابراز کرد: عملکرد بانک های استان چه در بعد تسهیلات مشاغل خانگی و چه در بحث تبصره ۱۶ و ۱۸ تسهیلات اشتغال و تثبیت جمعیت روستایی، مطلوب بوده است.

در بخش دولتی استان سمنان ۱۵ هزار و ۵۶۰ نفر شغل ایجاد شده است

هاشمی با بیان اینکه علیرغم اینکه ما در بانک های استان سمنان شاهد کمبود منابع نسبت به مصارف هستیم اما از بابت ارائه تسهیلات اشتغال زایی دغدغه ای نداریم، گفت: در سال آتی نیز امیدواریم همراهی بانک های استان با طرح های اشتغال زایی خوب باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا نیمه اسفند ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۵ هزار و ۱۲۰ اشتغال در استان سمنان ایجاد شده که نشان می دهد ۱۳۴ درصد تعهد غیردولتی استان طی سال جاری، محقق شده است، افزود: در بخش دولتی استان سمنان نیز ۱۵ هزار و ۵۶۰ نفر شغل ایجاد شده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه محدوداً ۱۴۰ درصد تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی استان در سال جاری محقق شده است، ابراز کرد: سرعت بخشی به عملکرد مصوبات ستاد اشتغال و کارگروه رفع موانع از جمله تاکیدات ما برای تثبیت اشتغال و همچنین ایجاد شغل دجدید است.

کد خبر: ۲۱۱٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha