۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
پرداخت ۴ همت تسهیلات در حمایت از بخش کشاورزی اردبیل
معاون استاندار اردبیل:

پرداخت ۴ همت تسهیلات در حمایت از بخش کشاورزی اردبیل

اردبیل- معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: سه تا چهار همت تسهیلات در بخش کشاورزی به ویژه حمایت از صنعت طیور و مرغ به متقاضیان پرداخت شده است.

یاسر عبداللهی در حاشیه برگزاری همایش آموزشی، ترویجی صنعت مرغداری استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ‌اظهار کرد: فعالان صنعت طیور سال سخت و دشواری را پشت سر گذاشتند و ما با تغییر قیمتی و عرضه نهاده‌هایی روبه‌رو بودیم که از پشتوانه یارانه‌ای بهره‌مند نبودند.

وی تصریح کرد: به رغم همه این نارسایی‌ها و مشکلات، صنعت دامپروری و مرغداری استان مرحله گذر را در حال سپری کردن است و دورنمای این صنعت بسیار مثبت و خوشایند است و قطعا با تلاش مؤثری که فعالان این عرصه انجام می‌دهند، زمینه تولید محصولات پروتئینی و غذایی ارزشمندی به وجود می‌آید.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: هر چند به دلیل شرایط جهانی به ویژه جنگ روسیه و اکراین، ‌ امنیت غذایی و مسائل پیرامونی آن با برخی مخاطرات همراه شد، اما این رخدادها تلنگری بود تا ما در مسیر امنیت و اقتدار غذایی حرکت کرده و به صورت تمام عیار به تولید داخلی خوداتکا باشیم.

عبداللهی افزود: تلاش ما بر این است تا در سال آینده نیز با حمایت و پشتیبانی از صنعت طیور و مرغداری برای سرمایه‌گذاران این بخش فرصت نوسازی تجهیزات و امکانات و همچنین تأمین نقدینگی را با هدف تأمین نهاده‌های دامی فراهم کنیم تا بستر تولید و آرامش بیشتر فراهم آید.

وی سهم بخش کشاورزی را در اشتغال استان ۴۳ درصد و صنعت را ۲۶ درصد اعلام کرد و ادامه داد: مابقی سهم متعلق به بخش خدمات است که امیدواریم در سال‌های آینده سهم بخش کشاورزی با توجه به رویکردهای توسعه‌ای و افزایش تولید تا سقف پنج میلیون تن ارتقا پیدا کند.

عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در پرداخت تسهیلات نیز بانک‌های عامل تلاش و همتی مضاعف انجام دادند به طوری که با همراهی بانک‌های عامل بیش از ۲۰ همت تسهیلات در استان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، ‌ گردشگری و خدمات پرداخت شده که چهار همت آن مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

وی اضافه کرد: بخش عظیمی از این تسهیلات در بخش کشاورزی به صنعت مرغ و طیور اختصاص یافته تا فعالان و سرمایه‌گذاران این بخش بتوانند به تأمین نهاده‌ها و سایر تجهیزات اقدام کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل تلاش مؤثر برای جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی را یادآور شد و بیان کرد: ما به شدت در استان اردبیل به زنجیره تولید و تقویت این بخش نیازمندیم تا بتوانیم اهداف مؤثر و راهگشا را در این حوزه به سرانجام مطلوب برسانیم.

کد خبر: ۲۱۱٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha